عملیات انفجار ساختمان متروپل منتفی شد / آواربرداری متوقف نشده است
عملیات انفجار ساختمان متروپل منتفی شد / آواربرداری متوقف نشده است

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون ۲۸ نفر جانباخته اند و تعدادی نیز مصدوم شده اند. مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید ساعت: ۰۰:۳۰؛ استاندار خوزستان گفت: مقصران حادثه ساختمان متروپل آبادان به اشد مجازات خواهند رسید. صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار […]

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون ۲۸ نفر جانباخته اند و تعدادی نیز مصدوم شده اند.

مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید

ساعت: ۰۰:۳۰؛ استاندار خوزستان گفت: مقصران حادثه ساختمان متروپل آبادان به اشد مجازات خواهند رسید.

صادق خلیلیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل تخلف در اعطای مجوز برای ساخت ساختمان متروپل و عدم رعایت ضوابط فنی با همکاری رئیس دادگستری خوزستان و دادستان، سه شهردار آبادان و شهردار منطقه یک، تعدادی از کارکنان شهرداری، ناظر و سازنده پروژه که در این تخلف دست داشتند، دستگیر شدند. 

به گزارش ملل پرس ، وی با بیان اینکه مقصران این حادثه به اشد مجازات خواهند رسید، افزود: در ساعات اولیه در محل حادثه حضور یافتیم و نیروهای متخصص حاضر در محل حادثه از سراسر استان خوزستان و برخی نقاط کشور وارد صحنه شدند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به ناپایداری پایه‌های ساختمان متروپل کار آواربرداری با دقت بالا انجام می‌شود زیرا بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مجروحان این حادثه به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ نفر

ساعت ۰۳:۴۳؛ وزیر کشور از افزایش تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به ۲۸ نفر خبر داد. 

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مخل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هیچ حادثه ای در کشور این میزان ماشین‌آلات متنوع و متعدد مهیا نشده است. تقریبا تمام تجهیزات لازم شامل انواع جرثقیل‌ها، بیل مکانیکی، برش پلاسمایی، کاتر و… به منظور آواربرداری به محل اعزام شده است و بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

به گزارش ملل پرس ، وی افزود: اکنون گروه‌های آتش‌نشانی و امدادی در حال جست‌وجو و شناسایی جانباختگان در محل حادثه هستند.

وزیر کشور گفت: در حال حاضر دو پیکر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شد که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند و براین اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۸ نفر افزایش یافت.

توضیحی درباره منتفی شدن انفجار درجا در ساختمان متروپل

ساعت ۱۰:۰۳؛معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: پس از بررسی شرایط سازه متروپل و موقعیت حساس منطقه، در نهایت با نظر مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات، انفجار درجا در متروپل منتفی شده است و با توجه به شرایط منطقه امکان‌پذیر نیست.

عباس معظمی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات برای امدادرسانی و آواربرداری در محل حادثه متروپل اظهار کرد: پس از حادثه ساختمان متروپل به دستور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، تیمی متشکل از ۱۲ نفر از بهترین اساتید مهندسی ساختمان و سازه و مهندسی انفجار در کشور تشکیل و به آبادان اعزام شدند.

به گزارش ملل پرس ، وی افزود: در ابتدا کارگاهی تشکیل شد و تمام تجهیزات سبک و سنگین شامل لودر، بیل مکانیکی، کامیون و نیروهای متخصص با همکاری انجمن مهندسین شهرداری، ستاد بحران استانداری و هماهنگی با وزیر کشور به کار گیری شد.

معاون ایمنی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: جلسات متعدد کارشناسی برگزار و پس از بررسی شرایط سازه متروپل و موقعیت حساس منطقه، در نهایت با نظر مهندسین و متخصصین حوزه انفجارات، انفجار درجا در متروپل منتفی شده است و با توجه به شرایط منطقه امکان‌پذیر نیست.

وی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با همکاری قرارگاه کربلا، ارتش و سپاه خوزستان در منطقه مستقر است و تخریب چند منزل مسکونی را برای ایجاد راه دسترسی بهتر ماشین‌آلات به ساختمان متروپل آغاز کرده است.

معظمی گفت: امید است با کار جهادی و دلسوزانه همکاران ما در سپاه خوزستان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بتوانیم هر چه سریعتر پیکر مطهر جانباختگان را از زیر آوار خارج کنیم تا شاید خانواده‌های داغدار و عزادار آبادان را بیشتر از این چشم انتظار نگذاریم.

وی افزود: ما تا آخرین لحظات در منطقه هستیم و بر حسب نیاز تجهیزات دیگری به این مجموعه اضافه می‌کنیم و طرح‌های مختلف مهندسی را برای آواربرداری ارزیابی و بررسی می‌کنیم.

ادامه جست‌وجوی پیکرهای جانباختگان زیر آوار متروپل

ساعت ۱۱:۱۰؛ فرماندار آبادان از ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان احتمالی زیر آوار متروپل خبر داد.

احسان عباسپور در گفت‌وگو با ملل پرس در خصوص زمان اتمام عملیات آواربرداری ساختمان متروپل اظهارکرد: عملیات آواربرداری متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: جست‌وجو برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان احتمالی زیر آوار ادامه دارد.