چراغ روشن محرم در بازار
چراغ روشن محرم در بازار
وقتی بوی ماه محرم به مشام می رسد یواش یواش پارچه های مشکی را آویزان می کنند و با دست چروک آنها را می گیرد.با حوصله قیمت پارچه و کتیبه ها را به مشتری می گوید و توصیه می کندکه برای مشکی کردن خانه پارچه سیاه بخرند.

ملل پرس، با وزش نسیم پرچم و پارچه نوشته ها به حرکت در می آیند در این خیابان حال و هوای خاصی دارد.فضای پیاده رو هم با طبل وسنج و زنجیر پر شده است .عاشقان امام حسین (ع) هر سال برای خرید لوازم و وسائل عزاداری اینجا می آیند.
آقا رسول توپ پارچه سیاه را باز می کند و با مترآهنی اندازه می گیرد.می گوید هیچ سالی عزاداری امام حسین (ع)را کمرنگ نمی کند.
آقا رسول ۴۰ سال است همین جا به مردم کتیبه و پرچم سیاه می فروشد.
اینجا تنها بازاری است که باید با عشق برای خرید بیایی اگر عشق به سرور و سالارشهیدان نداشته باشی دست خالی بر میگردی.مردم مثل همیشه پای کار هستند و چراغ محفل عزای امام حسین(ع) هیچ وقت خاموش نمی شود وقتی قیمت نخ و پارچه ورنگ در کنارهزینه تولید و دستمزد کارگر بالا می رودقیمت نهایی هم افزایش پیدا می کند.
زنجیر و سربند بچه ها را با تخفیف می فروشد.
آقا رسول می گوید: عزاداری بچه ها برای امام حسین (ع)با بقیه فرق می کند می خواهد در این حال خوب بچه ها شریک باشد.با حوصله قیمت زنجیر و سیاهه و کتیبه و پرچم وکتل را می گوید و سفارش ها را آماده می کند.

  • نویسنده : فریبا آقایی
  • منبع خبر : ملل پرس