توضیحاتی درباره قانون عفاف و حجاب/ادامه پیگیری‌ها برای حقوق بازنشستگان/کارت زرد برای وزیر
توضیحاتی درباره قانون عفاف و حجاب/ادامه پیگیری‌ها برای حقوق بازنشستگان/کارت زرد برای وزیر
قانون عفاف و حجاب/ بررسی سوال نمایندگان از وزیر کشاورزی/ افزایش حقوق بازنشستگان و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ملل پرس بود که جزییات آن در ادامه می آید.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود با یادآوری اینکه قانون حجاب و عفاف مصوب سال ۸۴ و دولت هشتم بوده که همان زمان ابلاغ شده و ابلاغ جدیدی وجود نداشته است ، تاکید کرد: دولت معتقد است در ارائه خدمات عمومی و تامین حقوق شهروندی هرگز نباید دسته‌بندی میان مردم صورت گیرد، ما با هرگونه دسته‌بندی کردن و طبقه‌بندی کردن مردم برای ارائه خدمات مخالف هستیم و حتما باید در چارچوب قانون همه مردم از خدمات عمومی و شهروندی و از حقوق اساسی خود بهره‌مند شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برخی شایعات در زمینه دخالت دولت برای انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: دولت دخالتی در انتخاب یا تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ندارد. پیروزی تیم‌ملی در جام جهانی متعلق به همه مردم است.

محمدباقر قالیباف هم در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب،‌ با بیان اینکه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تاکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه ای باشد، افزود: در زمینه حجاب فصل الخطاب تمامی مجریان و ضابطان باید رعایت قانون و تامین حقوق اساسی مردم طبق قانون اساسی باشد. هر اقدام خلافی علیه موارد تعیین شده در قانون به هر شکلی علیه اصل هدف ترویج عفاف و حجاب خواهد بود.

دیگر اخبار با محوریت عفاف و حجاب را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اگر نهادهای متولی عفاف و حجاب به وظایف خود عمل درست می‌کردند امروز نیاز به برخورد قهرآمیز نبود

توجه جدی به ساماندهی مد و لباس شود

***

در جلسه علنی امروز مجلس، سوال محمد صفایی نماینده گناباد و تعداد دیگری از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی درباره علت تخلفات گسترده مدیر عامل سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران مورد بررسی قرار گرفت که پس از استماع پاسخ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به این پرسش و عدم اقناع طراح پرسش، نمایندگان در یک رای گیری اعلام کردند که از پاسخ ساداتی نژاد قانع نشدند و به این ترتیب به وزیر جهاد کشاورزی کارت زرد دادند.

از مجموع ۲۲۶ رای ماخوذه، ۷۹ نماینده از پاسخ‌های وزیر جهاد کشاورزی قانع شدند و ۱۲۱ نفر اعلام کردند که از این پاسخ‌ها قانع نشدند. ۷ نفر نیز رای ممتنع دادند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در این جلسه ضمن پاسخ به این سوال تاکید کرد:‌ حمایت از کشاورزان و دامداران از وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بوده و به نوعی این سازمان در تجارت و بازرگانی کشور با نگاه حمایت از کشاورزان و دامداران نقش‌آفرین می‌باشد.

تذکر نماینده قزوین در مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم از پربازدید ها بود.

فاطمه محمدبیگی با تاکید براینکه هیات دولت هر چه سریعتر میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تعیین تکلیف کندف افزود: حدود ۴ ماه است چشمان این قشر پیشکسوت و زحمتکش منتظر ابلاغ تصمیم نهایی خردمندانه و دلسوزان مسئولان امر است که تطابق با مصوبه شورای عالی کار داشته باشد.

* گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و یکم تیر ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

خبر تایید حکم قصاص قاتل شهید رنجبر هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

حکم دادگاه کیفری یک استان فارس درباره قصاص قاتل شهید رنجبر، مأمور نیروی انتظامی استان فارس بعد از رفع نقص تحقیقات درباره جنون متهم، توسط دیوان عالی کشور ابرام شد.

در نشست منطقه ای وزیران محیط زیست کشورهای منطقه هم که صبح امروز برگزار شد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان پیشنهاد داد که اتحادیه یا سازمانی برای همکاری‌های زیست محیطی کشورهای غرب آسیا شکل گیرد.

یادداشت اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن پست در آستانه سفرش به منطقه، واکنش هایی را درپی داشته است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برخی مطالب مندرج در این یادداشت، اظهار داشت: تأکید آقای جو بایدن بر پیگیری سیاست فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران، متناقض با اظهار تمایل مستمر آمریکا برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ و در مسیر سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران است.

در همین رابطه امیرعلی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا معتقد است که اظهارات جو بایدن در این یادداشت علیه ایران در راستای ادامه بازی مقصرنمایی است و این آمریکایی‌ها هستند که باید در راستای اعتماد سازی با ایران حرکت کنند.

گزارش ایسنا درباره تفکیک وزات صنعت، معدن و تجارت هم از اخبار پرمخاطب بامداد امروز بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت که با رای مجلس هشتم و با ادغام دو وزارتخانه «صنعت و معدن» و «بازرگانی» تشکیل شده بود، قرار است بار دیگر تفکیک و وزارت بازرگانی احیا شود.

  • منبع خبر : ایسنا