ورود آبنباتهای دودزا به بازار غیررسمی و هشدار سازمان غذا و دارو
مدیرکل فرآوردههای غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، درباره برخی فرآوردههای جدید از جمله آبمیوهها و آبنباتهای موسوم به دودزا گفت: این محصولات پس از مصرف بخار یا دود تولید میکنند و از نظر ظاهری شباهت زیادی به سیگار الکترونیکی دارند که فاقد هرگونه ماده دخانی یا نیکوتین می باشد اما هیچ گونه مجوزی از سازمان غذا و دارو ندارند.
توزیع شیر در مدارس؛ حمایت دولت چهاردهم از سلامت دانشآموزان
برنامه توزیع شیر در مدارس، سابقهای بیش از دو دهه در نظام آموزشی دارد و این طرح که در این سالها با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده، امسال یکی از سیاستهای حمایتی دولت چهاردهم است و با هدف ارتقای سلامت دانشآموزان اجرا میشود.
درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در شورای عالی بیمه تصویب شد
وزیر بهداشت، از تصویب درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در شورای عالی بیمه سلامت خبر داد.
بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز یکی از پروژه های مهم وزارت بهداشت بوده که هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
۱۶ مبتلا و یک فوتی؛ جدیدترین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و یک بیمار هم بر اثر ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد.
آخرین وضعیت مبتلایان وبا در کشور/ راههای جلوگیری از ابتلا به بیماری
رئیس اداره بیماریهای منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت آخرین آمار موارد مبتلا به وبا در کشور را ۳۷ نفر اعلام کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت نکات بهداشتی بویژه بهداشت دستها، دقت در استفاده از آب سالم و... است.
آمار بیماریها و مرگهای منتسب به آلودگی هوا در ایران
در شرایطی که بیماریهای غیرواگیر در جهان به عامل هشداری برای تغییر و بهبود سبک زندگی تبدیل شدهاند، آلودگی هوا عامل مهمی در هدر رفت سرمایه کشورها و کاهش طول عمر افراد به واسطه ابتلا به بیماریها است؛ اما، افراد چگونه میتوانند مواجهه خود را با عامل خطری همچون آلودگی هوا کاهش دهند؟
استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز ضروری است
معاون بهداشت وزارت بهداشت استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز ضروری است.
شناسایی ۲۳۵۶ بیمار جدید کرونا در کشور / ۳۳ تن دیگر جان باختند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۷۱۱ نفر رسید.






















