خدمات‌رسانی ۲۰ موکب به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین در تبریز
خدمات‌رسانی ۲۰ موکب به شرکت‌کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین در تبریز
مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تبریز و شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در مسیر حرکت عزاداران حسینی از مصلی تا گلزار شهدا ۲۰ موکب نسبت به خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این مسیر اقدام خواهند کرد و نمونه چنین مراسمی برای همه شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ملل پرس ، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: هر چند جمعی از دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع) توفیق تشرف به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرم سیدالشهدا(ع) را داشته‌اند، اما جمع قابل توجهی از مردم استان به این مهم موفق نشده‌اند و در این راستا، مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز از محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر به سمت گلزار شهدای وادی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در کنار دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی با پیش‌بینی برنامه‌ها و مراسم ویژه اربعین تلاش کرده تا این روز در شهرها و شهرستان‌های استان نیز با شور و عظمت خاصی گرامی داشته شود و برگزاری مراسم عزاداری جاماندگان اربعین یکی از این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی همزمان با روز اربعین در تبریز و دیگر شهرستان‌های استان اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تبریز از محل مصلی اعظم امام خمینی(ره) این شهر به سمت گلزار شهدای وادی برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات آذربایجان‌شرقی، اقامه نماز ظهر و تلاوت زیارت عاشورا در مصلی و سخنرانی و عزاداری در محل گلزار شهدای وادی رحمت را بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای مراسم عزاداری جاماندگان اربعین در تبریز اعلام کرد و افزود: در مسیر حرکت عزاداران حسینی از مصلی تا گلزار شهدا ۲۰ موکب نیز نسبت به خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در این مسیر اقدام خواهند کرد و نمونه چنین مراسمی برای همه شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته از طرف هیئت های آذربایجان‌شرقی در ایام اربعین نیز اشاره و تصریح کرد: همزمان با این ایام تعدادی از موکب‌های استان در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلای معلی مستقر شده و به زوار اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ملل پرس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات استان، وی همچنین از برپایی موکب‌هایی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی از آذربایجان‌شرقی به سمت مبادی مرزی نیز خبر داد و گفت: در مناطقی چون عجب‌شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از ترکیه قرار دارند، موکب‌هایی برپا شده و به مسافران وادی کربلا خدمات ارائه می‌کنند.

  • منبع خبر : ایسنا