رویکرد بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب غیرسیاسی است
رویکرد بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب غیرسیاسی است
به گزارش نهال امید_رییس نمایندگی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رویکرد بنیاد که در ۶۰ کشور دنیا نمایندگی دارد، غیرسیاسی و غیر جناحی است.

مولوی در گفتگو با نهال امید ، با بیان این‌که فعالیت « بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب» فرهنگی و هنری است، گفت: مصمم هستیم با انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در بُعد بین‌المللی با موضوعاتی هم‌چون اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی مقابله کنیم و با فعال‌سازی دیپلماسی فرهنگی در این حوزه، نتایج و خروجی‌های اقدامات خود را در داخل کشور نیز مشاهده کنیم.

رییس نمایندگی بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب با بیان این‌که این بنیاد عضو یونسکو ( سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) و آی‌سیسکو ( بنیاد ﻋﻠﻤﻲ، ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ واﺑﺴﺘﻪ به سازمان همکاری های اسلامی) است، افزود: تلاش‌مان بر این است با برگزاری همایش‌ها و سمینارهای متعدد و مرتبط با رویکرد فعالیتی بنیاد اجازه ندهیم مقوله جدایی ادیان در داخل کشور اتفاق بیفتد.

وی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع بنیاد از جمله، برگزاری نمایشگاه هنر چاپ کتاب در ایران و ۴۰ کشور اشاره کرد و افزود: برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای نیز، ساخت برنامه‌های مستند، سریال و برنامه‌های متعدد و متنوعی را در دستور کار قرار داده‌ایم .

مولوی گفت: در حوزه موسیقی نیز سمفونی‌های متعدد با موضوعات مختلف از جمله، سمفونی پیامبران اولوالعزم و چهارده معصوم(ع) را برای اجرا در کشورهای مختلف دنیا مدّ نظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره ‌به فعالیت‌های انجام شده در حوزه غذایی، نشان تجاری غذایی به‌ثبت رسیده طیب که جامع‌تر از نشان تجاری غذایی حلال به‌ثبت رسیده در مالزی است که در آن به ذبح شرعی توجه شده است، افزود: با علم به این‌که “هر طیبی حلال است، اما هر حلالی طیب نیست” نشان غذایی طیب را به ثبت رسانده‌ایم که افزون‌بر حلال بودن متمرکز بر کیفیت، ارگانیک(طبیعی) بودن و سلامت غذاست.

بنیاد بین‌المللی تکریم ادیان و مذاهب زیر نظر مجمع جهانی تقریب مذاهب فعالیت می کند.