شهید مهدی باکری متعلق به جهان انسانیت است
شهید مهدی باکری متعلق به جهان انسانیت است
فرمانده سپاه عاشورا گفت: شهید آقا مهدی باکری فقط مختص آذربایجان نیست بلکه او متعلق به جهان انسانیت است مثل سردار سلیمانی که شهید جهان انسانیت و مایه شرمساری و خوار و ذلالت دشمنان انقلاب شد.

سردار اصغر عباسقلی‌زاده روز یکشنبه، ۲۲ اسفندماه در مراسم گرامیداشت شهید باکری و شهدای عملیات بدر و خیبر که در محل سالن همایش‌ مصلی اعظم تبریز برگزار شد، اظهار کرد: اگر تصویر شهید باکری را در مقابل دیدگان قرار دهیم، وصیتش را مرور کنیم و رفتار، اخلاق و خاطراتش را یادآوری و نهادینه کنیم،  می‌بینیم که همان اخلاق، رفتار، اخلاص، شجاعت، ولایتمداری، دشمن شناسی، مهربانی و آزادیخواهی به معنای واقعی در وجود تک تک شهدا قابل رویت است.

به گزارش ملل پرس، وی با اشاره به جمله زیبای وصیتنامه شهید مهدی باکری با عنوان ” خدایا مرا پاکیزه بپذیر”، افزود: آمدن این جمله در وصیتنامه شهید سلیمانی نشان زنده بر این است که راه شهدا ادامه دارد.

وی با اشاره به اخلاق و شخصیت شهید باکری، ادامه داد: هر رزمنده‌ای با هر مشکلی رو به روی این شخصیت می‌ایستاد، جرئت به لب آوردن آن را نداشت زیرا این شهید با چشمان نافذ خود نگاه می‌کرد و تمامی مطالب از یادشان می‌رفت که این امر نشان از مردان الهی و خدایی است که در طول تاریخ ماندگار شدند.

عباسقلیزاده با بیان این‌که شهید باکری، شهیدی بود که عصاره ولایت و مردم در تمامی ابعاد آن‌ها وجود داشت، گفت: هر موقع که آقا مهدی بعد از عملیات‌ها یا مناسبت‌ها به محضر امام (ره) مشرف می‌شد و به جبهه برمی‌گشت، اولین اقدام او که به محض رسیدن به لشکر انجام می‌داد، این بود که نیروها را جمع می‌کرد و بیانات امام (ره) را تبیین و تفسیر می‌کردند.

وی ادامه داد: شهید باکری نشان داد که هر کس سرباز ولایت باشد و در دامن ولایت تربیت شود به شایستگی دست می‌یابد. فرماندهی بود که هیچ گاه به نیروهای خود نگفت که برو بلکه همیشه می‌گفت بیایید و این یک الگو و نقشه راه در بین همه فرماندهان بود که نمونه عینی همان سردار سلیمانی عزیز بود.

وی در ادامه گفت: امروز روز بزرگداشت انسان‌هایی است که ما غبطه و غصه آن‌ها را می‌خوریم. شهدایی که با سبک فرماندهی و رزمندگی خود باعث عزت، افتخار و سربلندی نظام مقدس ما در دنیا کنونی شدند. این افتخاری است که امروز نصیب مردم فهیم، عزیز، متدین و باغیرت آذربایجان شده است.

عباسقلیزاده افزود: پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، خواهران پشتیبان کننده و مردمی که در تمامی صحنه‌ها پشتیبان انقلاب و خون و رهرو شهدا بودند، امروز شهدا را برای خود الگو قرار می‌دهند و افتخار می‌کنند که این شهدا در راه برپایی احکام متعالی اسلام و پیاده سازی احکام خداوند بر روی زمین و مقابله با استکبار جهانی در تمامی عرصه‌ها حاضر هستند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که مردم عزیز ایران اسلامی ما، در طول تاریخ بشریت، برجسته ترین و افتخارآفرین ترین مردم روی زمین در عصر حاضر هستند، گفت: در هر نقطه‌ای از دنیا که که فریاد مظلومیت سر داده می‌شود، ایران اسلامی حضور فیزیکی و یا حمایت مادی و معنوی دارد.

وی ادامه داد: این حمایت از مظلومان، افتخار امروز ایران اسلامی و به خصوص آذربایجانی‌ها است که بنا بر گفته‌ی امام (ره) و مقام معظم رهبری، مردم این خطه در تمامی برهه‌های انقلاب، پیشرو بوده و افتخار آفریدند و الگویی برای تمامی ایران شدند. کسانی که در دوران دفاع مقدس ثابت کردند که نیروهای مخلص و وفایی انقلاب هستند و با خلوص، نیت، ایمان، افتخار و صداقت خودشان از روزهای قبل انقلاب همراه امام (ره) و انقلاب اسلامی بودند، هستند و خواهند بود چرا که آرمان نهایی این انقلاب اسلامی، پیاده سازی احکام الهی و زمینه سازی برای ظهور است.