قطعی برق بدون اطلاع آسیب جدی به تولیدکنندگان ماهدشت وارد می کند
قطعی برق بدون اطلاع آسیب جدی به تولیدکنندگان ماهدشت وارد می کند
به گزارش ملل پرس، مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت کرج گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و بدون برنامه ریزی سبب شده تا تولید کنندگان مستقر در این شهرک آسیب ببینند.

میثم نیک نژادی افزود: اکنون بیش از سه هزار و۵۰۰ نفر در ۱۵۴ واحد تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی خوارزمی ماهدشت فعال هستند که بخش زیادی از آنها نیاز عمده مردم استان و منطقه از جمله آرد را تامین می کنند که قطعی برق می تواند در روند تولید آنها خلل وارد کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر خاموش شدن یک دستگاه برای تولید کننده با توجه به حقوق و مزایایی که برای یک کارگر پیش بینی شده، در هر ساعت برای هر نفر ۲۰ هزار تومان ضرر به همراه دارد بدین معنی که واحد تولیدی که ۵۰ کارگر دارد، ۲ ساعت قطعی برق روزانه ۲ میلیون تومان به صورت حداقل ضرر منابع انسانی برای آن واحد در پی دارد.

نیک نژادی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده انتظار ما از دستگاه های مرتبط این است که یا به صورت کلی واحدهای تولیدی را از لیست قطع برق  با در نظر گرفتن اولویت تولید خارج کنند و یا اینکه طبق برنامه نسبت به قطع شدن برق اقدام نمایند تا این واحدها بتوانند بر اساس برنامه پیش بینی شده برنامه ریزی کرده و پیش از این دچار خسارت نشوند.

وی اظهار داشت: امروز جدولی برای قطعی برق در البرز اعلام شده که در وهله نخست خواسته ما این است که واحدهای صنعتی و تولیدی از این لیست با توجه به اینکه مایحتاج مردم و کشور را تامین می کنند خارج شوند.

مدیر عامل شهرک صنعتی علم و فناوری خوارزمی ماهدشت  کرج  ادامه داد: تولیدات غیر مجاز ماینرها و رمز ارزها امروز آسیب شان را به تولیدات ما وارد کرده اند که به همین منظور انتظار ما از استاندار و سایر مسوولان مرتبط این است که در این مقوله ورود و مشکل واحدهای صنعتی ما را هر چه سریعتر مرتفع نمایند.

شهرک صنعتی غیر دولتی ماهدشت در استان البرز به عنوان قطب تولید آرد کشور در سال ۹۷ مجوز پروانه بهره برداری آن صادر شده است.

این شهرک نزدیک ترین شهرک صنعتی به فرودگاه بین المللی پیام و تنها شهرک همجوار با سه استان تهران، مرکزی و قزوین  است که در جنوب کرج واقع شده است.

استان البرز دارای ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و در مجموع سه هزارو۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک ها و سایر مناطق استان با اشتغالزایی حدود ۱۲۰ هزار نفر فعال هستند.

  • منبع خبر : ایرنا