نصب ۳۸ دوربین در مناطق بحرانی برای حفاظت از جنگل‌ها
نصب ۳۸ دوربین در مناطق بحرانی برای حفاظت از جنگل‌ها
نصب ۳۸ دوربین در مناطق بحرانی برای حفاظت از جنگل‌ها

به گزارش ملل پرس ،چندی پیش مسعود منصور به تشدید حفاظت از جنگل‌ها اشاره کرده و گفته بود: به بیش از ۴۰۰ دوربین برای نصب و پایش منابع طبیعی در سراسر کشور نیازمند هستیم که تا کنون بخشی از آن تامین و در مناطق بحرانی نصب و راه اندازی شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بهره‌برداری بهره‌گیری از سیستم رادیویی بیسیم، استفاده از پهپاد، نصب جی پی اس در خودروهای گشت و مراقبت، نصب دوربین در مناطق بحرانی جنگل، راه اندازی سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ و سامانه پایش حریق و قاچاق چوب را از جمله اقداماتی نام برده بود که سازمان منابع طبیعی برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع انجام داده است.

مسعود منصور در گفت و گو با ایسنا درباره نصب دوربین در مناطق بحرانی اظهارکرد: یکی از رویکردهای جدید ما نصب دوربین در مناطق بحرانی است. تاکنون ۳۸ دستگاه دوربین در این مناطق نصب شده و همچنان این فعالیت در حال گسترش است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد: در کنار دوربین‌ها، نصب جی پی اس و بیسیم دیجیتال نیز در فرایند حفاظتی بسیار کمک کننده هستند.

وی افزود: در هر اداره کل منابع طبیعی مرکز مانیتورینگوجود دارد که عملیات رصد در این مکان انجام می شود و به همین منظور مرکزی هم در خود سازمان ایجاد شده است تا همه اراضی ملی کشور مورد رصد قرار گیرد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بهره‌برداری در پایان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در تمام مناطق بحرانی به ترتیب اهمیت مناطق جنگلی و مناطقی که در معرض قطع درخت و یا در معرض تصرف هستند، زودتر دوربین‌های کنترلی نصب شوند. مسئله مهم این است که باید بسیاری از این تجهیزات در داخل کشور تولید شوند.