هلال‌احمر آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروز ۱۳۶ عملیات امدادی انجام داد
هلال‌احمر آذربایجان شرقی در تعطیلات نوروز ۱۳۶ عملیات امدادی انجام داد
سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: جمعیت هلال‌احمر استان در طول تعطیلات عید نوروز ۱۳۶ عملیات امدادی انجام داد.

حمید منجم در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در طرح نوروزی امسال و در حوزه‌ی معاونت امداد و نجات با انجام ۱۳۶ عملیات امدادی به ۱۱۳۰ نفر از آسیب دیدگان و گرفتاران در حوادث گوناگون امدادرسانی کردند، اظهار کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این مدت به مداوای سرپایی ۲۱ نفر از مجروحان حوادث و انتقال ۳۷ نفر از مجروحان و بیماران و مادران باردار به مراکز درمانی اقدام کردند.

وی ادامه داد: در طی اجرای طرح نوروزی، نجاتگران جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با استفاده از خودروی نجات و دستگاه‌های مخصوص نجات، اقدام به رهاسازی بیش از ۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در میان آهن پاره‌های خودروهای تصادفی کرده و همچنین در این مدت با توجه به بارش برف و کولاک در پاره‌ای از محورهای مواصلاتی استان، نجاتگران هلال احمر اقدام به اسکان بیش از ۱۳۶ نفر از مسافران و گرفتاران در راه مانده در اتاق‌های اسکان پایگاه‌های امداد جاده‌ای کردند.

منجم با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال نجاتگران هلال احمر اقدام به رهاسازی هشت نفر از فوتی‌های سر صحنه حوادث مختلف کرده و بعد از رهاسازی و گذاشتن در کیسه جسد به مبادی مربوطه تحویل دادند، گفت: حضور و امدادرسانی به تصادفات جاده‌ای یکی از ماموریت‌های بسیار سخت و پیچیده جمعیت هلال احمر است.

وی، به تعداد نیروها و خودروهای شرکت کننده در طرح نوروزی هلال احمر آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: در این طرح که از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ شروع و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه داشت، تعداد ۳۰ پایگاه امداد جاده ای و کوهستانی ثابت و ۱۲ پست امدادی موقت و فصلی فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها بیش از ۴۱۸ نفر از نجاتگران و امدادگران و کادر جمعیت هلال احمر در قالب ۱۴۶ تیم عملیاتی با بهره گیری از ۱۵۰ دستگاه انواع خودروهای امدادی و همچنین یک فروند بالگرد انجام وظیفه کردند.

سرپرست جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان شرقی از توزیع ۱۶۰۰ سبد معیشتی به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح ملی پویش هلال رحمت بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این جمعیت طی ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: این طرح با مدد خیرین استان و با شعار «همه با هم توقف ناپذیریم»، انجام شد.