پروژه‌های مهم و عقب مانده آذربایجان شرقی در سفر رییس جمهوری مورد توجه است
پروژه‌های مهم و عقب مانده آذربایجان شرقی در سفر رییس جمهوری مورد توجه است
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم کلنگ زنی وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های مهمی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و معدنی از یاد رفته و یا به دلیل کمبود منابع دچار مشکل شده‌اند، در سفر ریاست جمهوری به استان مورد توجه قرار گیرد.

عابدین خرّم در گفت‌وگوی خبری با اشاره به مهم‌ترین اهداف سفر ریاست جمهوری و هیأت دولت به استان، اظهار کرد: رشد و توسعه استان باید به صورت متوازن با استان‌های دیگر با توجه به ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که در استان وجود دارد، انجام گیرد؛ در استان ما ظرفیت‌های فوق العاده‌ای وجود دارد که تاثیر ملی و فراملی دارند که رییس جمهور در سفر به این استان آنها را از نزدیک بررسی و ارزیابی خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدار مردمی با اقشار مختلف توسط هیات دولت و معاونان رییس جمهور، ادامه داد: نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۳۲ نقطه استان حضور یافته و با مردم دیدار چهره به چهره خواهند داشت و نامه‌های مکتوب مردمی نیز پیگیری و کد داده می‌شود و همچنین بیش از هزار نفر نیز در سامانه ۱۱۱ به مدت ۴۸ ساعت از طریق ۱۷۰ خط آماده دریافت مسایل و مشکلات و مطالبات مردمی هستند و پاسخ ها نیز در مدت زمان کوتاه ارائه خواهد شد و تمامی وزرا به شهرستان‌ها سفر کرده و با مردم و مسئولان دیدار خواهند کرد.

خرّم افزود: در راستای آمادگی برای این سفر،در سه ماه گذشته وضعیت، مشکلات و معضلات استان با نگاه‌های استانی، ملی و فراملی مورد مطالعه قرار گرفته و کار کارشناسی انجام شده تا این سفر دستاوردهای بسیار بزرگ برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این مدت جلسات مختلف با نخبگان، مسئولان و مدیران ارشد استان در رابطه با معضلات و مشکلات فراموش شده ای که در استان وجود داشته برگزار شد که همه‌ی آنها تجمیع و اولویت بندی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منابع دولت محدود است و باید هدفمند هزینه شود بنابراین پروژه‌هایی که از مطالبات مردم بوده و مشکلات اساسی مردم با آن گره خورده مورد توجه قرار گیرد.

خرّم گفت: در حوزه آب، ۹ سد بزرگ در استان سال های سال است که نیمه تمام مانده که باید آبگیری شود و پایاب این سدها تاثیر مستقیم در کشاورزی و راندمان تولید در عرصه کشاورزی دارد که یکی از مطالبات مردمی در این سفر است.

وی ادامه داد: در حوزه راه نیز با وجود اینکه راه‌های آذربایجان شرقی یکی از شاهراه‌های اساسی کشور بوده و در کریدور شرق به غرب و جاده ابریشم قرار گرفته است، جاده‌های استان اعم از آزاده راه‌ها، بزرگ راه ها و جاده های روستایی عموما دچار مشکلات اساسی هستند که همه آنها مورد مطالعه قرار گرفته و از مطالبات دیگر این سفر است.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: همچنین راه آهن تبریز- میانه باید به شبکه اصلی وصل شود تا مدت زمان سفر کاهش یابد.

وی ادامه داد: برای تمام پروژه‌هایی که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته و سالهای سال مانده‌اند همگی تجمیع، پیش بینی و منابعی در نظر گرفته شده تا با عنایت دولت عدالت محور و عدالت پیشه بتوانیم طی دوسال به شکوفایی قابل قبولی در حوزه‌های مختلف برسیم.

خرّم افزود: در این سفر برای تکمیل پروژه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله مجموعه مقبره الشعرا، ورزشگاه یادگار امام و تمام ورزشگاه‌های نیمه تمام استان منابعی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز گفت: پروژه ای که از سد کانسی برای دریاچه در نظر گرفته شده ۹۵ درصد پیشرفت دارد که با توجه به سفر اخیر رییس جمهور به استان آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه امیدواریم در مدت کوتاه آب این سد به دریاچه ارومیه که از اصلی ترین دغدغه های مردم کشور است، جاری شود.

به گزارش ملل پرس ، وی ادامه داد: رییس جمهور روز پنج شنبه با استقبال نماینده ولی فقیه و مسوولان شورای تامین استان وارد تبریز شده و با اقشار مختلف مردم و نخبگان استان دیدار داشته و در جلسه شورای اداری استان شرکت خواهد کرد.