کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌شرقی
کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌شرقی
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از ورود سامانه‌ی قدرتمند بارشی و کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ملل پرس در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی نسبتا ناپایدار طی هفته‌ی جاری در استان است که طی امروز و فردا همراه با وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و بارش برف و باران در برخی نواحی به‌ویژه نواحی مرتفع استان خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه‌ی قدرتمندی همراه با توده هوای سرد قطبی از دوشنبه شب نفوذ خواهد کرد و موجب کاهش محسوس دما و بارش برف و باران و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهد شد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این کاهش دما محسوس‌تر شده و وارد شوک دمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در بخش‌های مختلفی که تغییرات محسوس دما وجود دارد، به‌ویژه بخش کشاورزی، گلخانه‌ها، بخش راه و ساختمان و بتن‌ریزی اقدامات پیشگیرانه به عمل آید.

امیدفر تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما از لباس‌های گرم استفاده کرده و از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در صورت ضرورت نیز خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنید.

وی در خصوص دمای هوای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: بیشینه و کمینه دمای هوای تبریز به ترتیب ۱۲ و یک درجه بود که همچنین دمای فعلی آن نیز چهار درجه است که نسبت به دیروز سه درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در رابطه با خنک‌ترین و گرمترین شهر استان افزود: هریس با دمای پنج درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۱۸ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.