وداع با عالم ربانی، اسوه علم و اخلاق آیت الله حاج قربان وکیل پور
وداع با عالم ربانی، اسوه علم و اخلاق آیت الله حاج قربان وکیل پور
آیت الله حاج قربان وکیل پور در سن نود و شش سالگی و پس از یک دوره بیماری دوشنبه بیست و یک شهریور ماه 1401 دیده از جهان فرو بست.

به گزارش پایگاه خبری ملل پرس، آیت الله حاج قربان وکیل پور استاد اخلاق و مروج فرهنگ مهدوی در سن نود و شش سالگی و پس از یک دوره بیماری دوشنبه بیست و یک شهریور ماه ۱۴۰۱ دعوت حق را لبیک گفت.

آیت الله حاج قربان وکیل پور درسال ۱۳۰۵هجری شمسی در روستای قوشچی از توابع شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود وی دوران مکتب را در همانجا گذراند سپس جهت تحصیل علوم و معارف دینی به شهر تبریز رفته و در محضر علمای تبریز دروس مقدماتی حوزه را در مدرسه طالبیه سپری نمود، پس از آن به قم مهاجرت نمود و سطوح عالی را تا مرحله اجتهاد درآنجا طی کرد و از محضر علمایی چون امام خمینی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی کوه کمره ای، علامه طباطبایی و… بهره برد. ایشان در قم و بعدها تهران به تدریس علوم تا سطوح عالی اشتغال داشت.

در ایام تبلیغ به تهران و روستا رفت و آمد داشت، پس از مدت کوتاهی جهت تبلیغ و ترویج مکتب در تهران و منطقه امامزاده حسن ساکن شد وی بیش از شصت سال عهده دار امام جماعت مسجد چهارده معصوم(نوسابق) بود و در این منطقه به ترویج مکتب و معارف اهل بیت پرداخت.

این عالم ربانی در دوران مبارزات انقلابی همراه نهضت امام شد و در تبلیغ و ترویج نهضت به همراه هیئتی از مبلغین از جمله شهید آیت الله غفاری در تهران و قم فعالیت نمود ایشان در راهپیمایی ها و تظاهرات قبل انقلاب از پیشگامان وموثرین بودند. پس از انقلاب نیز در دوران دفاع مقدس در اعزام نیروها به جبهه فعالیت داشته، رابطه گرم او با بسیجیان و شهدای مسجد به گونه ای بود که ایشان را پدر خود می دانستند.

این عالم جلیل القدر به مردم داری، ساده زیستی، زهد و دستگیری از آشنایان و نیازمندان زبانزد بود از مهمترین خصایل ایشان همراهی با مردم در شادی ها و غم ها بود که موجب محبوبیت ایشان دربین عموم مردم گردیده است.

تذکره الاولیا ” و ” اذان ندای روح بخش توحید” از کتب چاپ شده این عالم ربانی و ذوالفنون می باشد همچنین تالیفات و دستنوشته های ارزشمندی در باب ترویج معارف دین از ایشان به جای مانده است.

آیت الله حاج قربان وکیل پور از همه عناوین بیشتر به عنوان روضه خوانی خود افتخارمی کرد و سرانجام پس از عمری خدمت به مکتب اهل بیت علیهم السلام و تبلیغ معارف این عالم جلیل القدر در سن ۹۶ سالگی و در ایام اربعین حسینی دارفانی را وداع گفته و به ملکوت اعلی پیوست و پس از تشییع توسط خیل دوستداران و محبان اهل بیت در صحن امام زاده حسن (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

روحش قرین سیدالشهدا علیه السلام باد.

  • نویسنده : به اهتمام حجت الاسلام و المسلمین محمد وکیل پور
  • منبع خبر : ملل پرس