این اتباع بیگانه باید ایران را ترک کنند/آخرین آمار اتباع خارجی اعلام شد
این اتباع بیگانه باید ایران را ترک کنند/آخرین آمار اتباع خارجی اعلام شد
ملل پرس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: اقدامات سلبی در خصوص کسانی که اماکن عمومی را در اختیار اتباع بدون مجوز قرار می‌دهند و اینکه چگونه این موارد جرم انگاری شود یا در مورد کسانی که خانه‌های خودشان را به این افراد اجاره می‌‌دهند کاملاً روشن و شفاف شد.

به گزارش ملل پرس، محمدصالح جوکار درباره لایحه ساماندهی اتباع بیگانه و تعیین تکلیف مهاجران غیرقانونی در کشور گفت: در خصوص ساماندهی اتباع در مجلس یازدهم هم دولت لایحه آورد و هم کمیسیون شوراها و امور داخلی این مهم را در دستور کار خود قرار داد و طرحی به نام ساماندهی اتباع خارجی داشت که در دستور صحن هم قرار گرفت اما نوبت به بررسی‌اش نرسید.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور ادامه داد: در روزهای آغازین مجلس دوازدهم طرح ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار گرفت، از همین رو در روزهای اخیر هم نشست تخصصی کمیسیون مبتنی بر ساماندهی اتباعی که در کشور حضور دارند، برگزار شد.

وی افزود: نخستین بحث مسائل هویتی و پایگاه اطلاعاتی داده‌ها بود که باید برپا شود، باید یک سامانه جامعی که تمام مشخصات و مدارک هویتی اتباع را در آن جمع‌آوری کنیم، داشته باشیم که بخشی از این کار صورت گرفته است.

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : ایلنا