بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز یکی از پروژه های مهم وزارت بهداشت بوده که هم اکنون ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ملل پرس، بهمن نقی پور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: بیمارستان یک هزار تخت خوابی تبریز از ۶ سال پیش کلنگ زنی شده است و الآن به ۲۲ درصد رسیده است؛ بیش چهار هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: این یک پروژه ملی است و بودجه ملی هم دارد، ولی با این بودجه‌ها تمام نمی‌شود از این‌رو از راه‌های مختلف اعم از گرفتن بودجه در سفر رئیس جمهور و مولدسازی املاک علوم پزشکی است.

نقی‌پور گفت: موضوع همراه‌سرا موضوع اصلی برای ماست ولی این یک هزینه سنگین است و در هیچ چارتی هم برای آن بودجه‌ای تعیین نشده است ولی امید است با کمک خیرین همراه‌سراها در کنار بیمارستان‌ها ایجاد شود.

وی یادآور شد: اکثریت مبالغ مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه تأمین شده و چندین بخش پاراکلینیک اورژانس و تصویربرداری راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز کرد: اعمال جراحی خاص کودکان راه‌اندازی شده ولی در بیمارستان کودکان مردانی‌آذر همه اینها ایجاد شده است.

وی افزود: نگرانی بسیاری از خشکی دریاچه ارومیه از بابت مضرات احتمالی این مسئله بر روی سلامت مردم استان داریم و اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف در حوزه درمان، افزایش رویکرد عدالت حوزه سلامت است، گفت: برای اولین بار بیمارستان‌های هریس و اسکو با کسب اعتبار رتبه درجه یک را کسب کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با واحدهای متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: اخیراً ۹ واحد دندانپزشکی پلمب شده و هفت واحد دیگر نیز برای بررسی به تعزیرات معرفی شده‌اند.

بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نقی‌پور با اشاره به نظارت جامع بیمارستانی در پنج حوزه، متذکر شد: قطعاً اجرای این نظارت‌ها برای همه یکسان خواهد بود و معتقدم این موضوع باید در تمامی مجموعه‌ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رویکرد آموزشی فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در این حوزه صورت گرفته و اجرای بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی و آموزشی در دانشگاه بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت اقدامات متعدد در حوزه جوانی جمعیت انجام شده است؛ در حوزه جوانی جمعیت باید بسیار کار کرد زیرا پیری جمعیت یک معضل آینده کشور است و این اصلاً موضوع سیاسی و جناحی نیست و همه باید همدیگر را در این موضوع آگاه کنند.

نقی‌پور گفت: در آمار کسب شده، تعداد فرزندان زوجینی که وضعیت مالی خوبی دارند، کمتر است پس در نتیجه این موضوع به اقتصاد هم ربط خاصی ندارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر