اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور/ آخرین جزئیات قطعی پمپ بنزین‌ها
اختلال در سیستم سوخت‌رسانی کشور/ آخرین جزئیات قطعی پمپ بنزین‌ها
از ساعتی پیش عملیات سوخت‌رسانی در برخی پمپ بنزین‌های تهران متوقف شده است.

به گزارش ملل پرس، بررسی‌های میدانی برخی رسانه‌ها نشان می‌دهد برخی از پمپ بنزین‌های سراسر کشور از ساعتی پیش با وقفه در سوخت‌رسانی مواجه شده است.

این دومین بار است که در چند مدت اخیر،  سامانه سوخت‌رسانی کشور دچار اختلال می‌شود.

 آن‌طور که شبکه خبر صدا و سیما زیر نویس کرده، طی چند ساعت اخیر، تعدادی از جایگاه‌های سوخت از مدار سرویس‌دهی خارج شدند و پیگیری‌ها برای بررسی علت این توقف در حال انجام است و ظاهرا مسئولان امر جلسه‌ای در همین رابطه تشکیل دادند. 

وزارت نفت اعلام کرد اختلال در جایگاه های بنزین به هیچ وجه به تغییر قیمت بنزین ارتباطی ندارد. بنا بر مشاهدات، برخی جایگاه‌ها به صورت دستی فعالیت خود را شروع کرده‌‌اند؛  با این وجود وزارت نفت از مردم خواست فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

گفته شده احتمال حمله سایبری بر نرم افزار مرتبط با توزیع سوخت دلیل این اختلال است.

از ساعاتی پیش شاهد اختلال در سوخت‌رسانی در کشور هستیم؛  این اتفاق منجر شده که برخی جایگاه‌های سوخت به صورت دستی فعالیت خود را از سر بگیرند و وزارت نفت نیز از مردم خواسته فعلا به جایگاه‌های سوخت مراجعه نکنند.

شبکه خبر در این رابطه اعلام کرده که احتمال خرابکاری بیرونی در اختلال جایگاه‌های سوخت وجود دارد. همچنین خبرگزاری دانشجو نوشت، الجزیره به نقل از رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده که یک گروه هکر اسرائیلی از حمله سایبری به سیستم سوخت رسانی در ایران خبر داده است.

سخنگوی جایگاهداران عرضه سوخت نیز گفت: در حال حاضر امکان عرضه سوخت با کارت فراهم نیست و تا ساعات آینده عرضه بنزین و گازوییل به صورت افلاین انجام خواهد شد یعنی متقاضیان می‌توانند سوخت را با نرخ آزاد دریافت کنند.

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : انصاف نیوز