علائم “سرخک” و اهمیت واکسیناسیون کودکان در موعد مقرر
علائم “سرخک” و اهمیت واکسیناسیون کودکان در موعد مقرر
یک فوق‌تخصص گوارش کودکان درباره علائم و نحوه پیشگیری از بیماری سرخک توضیح داد و بر لزوم تزریق واکسن سرخک به کودکان در موعد مقرر تاکید کرد.

به گزارش ملل پرس، دکتر مریم بهمنیار درباره بیماری سرخک و نحوه بروز آن، به عنوان یک بیماری ویروسی که انتقال آن نیز از طریق تنفس است، گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که انتقال آن از طریق تنفس اتفاق می‌افتد. آغاز این بیماری مانند یک سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، ترشحات چشم، بی‌حالی کودک و سرفه است. به دنبال این علائم تب تظاهر می‌کند و در روز سوم و چهارم کودک دچار دانه‌های قرمز جدا از هم می‌شود که از صورت شروع شده و بعد در بدن ایجاد شده و نهایتا روی دست و پا هم ظاهر می‌شود.

وی افزود: معمولا در زمانیکه دانه‌های قرمز ظاهر می‌شود، کودک بسیار بدحال شده و تب می‌کند. اهمیت موضوع این است که هر زمان چنین علائمی را در کودک‌مان دیدیدم، حتما به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت یا درمانگاه و پزشک معالج مراجعه کنیم تا درمان هرچه سریع‌تر آغاز شود و از عوارض بیماری جلوگیری شود.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، بهمنیار درباره واکسن بیماری سرخک نیز گفت: واکسن سرخک در ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی طبق واکسیناسیون روتین کشوری  انجام می‌شود. بنابراین از خانواده‌ها درخواست داریم که حتما در موعد مقرر برای تزریق واکسن سرخک به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسیناسیون علیه سرخک را برای کودکان‌شان انجام دهند. زیرا کودکانی که واکسینه شدند، معمولا در برابر این ویروس ایمن‌تر هستند. بنابراین واکسیناسیون کودکان علیه سرخک را به تعویق نیندازند.