اطلاعیه پلیس آذربایجان‌شرقی به مناسبت ماه رمضان
اطلاعیه پلیس آذربایجان‌شرقی به مناسبت ماه رمضان
فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران گرامی، از هرگونه تظاهر به روزه خواری در ملاء عام، پوشش نامتعارف و کشف حجاب در واحدهای صنفی و اماکن عمومی خودداری شود.

 در صورت صدور مجوز ویژه فعالیت برای مراکز اقامتی و پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه آهن و بیمارستان‌ها می‌توانند به منظور ارائه‌ی خدمات به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی می‌باشند، با رعایت موازین شرعی و حفظ شئون اسلامی، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

 فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.

کلیه‌ی رانندگان و سرنشینان وسایط نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان بوده و از هرگونه تظاهر به روزه خواری، ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی اجتناب کنند.

 ضوابط و نحوه صدور مجوز ویژه رمضان برای واحدهای صنفی در ماه مبارک رمضان از طریق اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط به اعضاء تحت پوشش ابلاغ خواهد شد.

پلیس در زمان افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور نیروهای خود، رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم و روزه داران بسیار راهگشا خواهد بود.

به گزارش ملل پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، در این اطلاعیه، با تأکید بر رعایت شئون اسلامی (پرهیز از کشف حجاب، عدم استفاده از پوشش نامتعارف، عدم اختلاط نامتعارف زن و مرد و …) در کلیه واحدهای صنفی و اماکن عمومی، از همه شهروندان گرامی تقاضا شده است در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرایم، مراتب را از طریق پلیس ۱۱۰ و یا نزدیکترین مرکز انتظامی اطلاع دهند تا اقدام لازم انجام شود.