اعلام شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت/ آغازبه‌کار مدرسه شیشه‌ای
اعلام شهریه مدارس غیردولتی در اردیبهشت/ آغازبه‌کار مدرسه شیشه‌ای
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش جزئیاتی از راه‌اندازی «مدرسه شیشه‌ای» ارائه و از مشخص شدن شهریه سال تحصیلی آتی مدارس غیردولتی در اردیبهشت ماه خبر داد.

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ملل پرس، درباره طرح «مدرسه شیشه‌ای» توضیح داد و اظهار کرد: تمامی فرایندهای تعلیم‌وتربیت در مدارس غیردولتی باید شفاف باشد که شعار دولت سیزدهم نیز هست.

وی افزود: مردم باید احساس کنند که مدارس غیردولتی شفاف عمل می‌کنند و عملکرد آنها قابل بررسی و در معرض دید عموم است. باید مشخص باشد که دقیقا قرار است چه میزان شهریه دریافت کنند و این شهریه برای چه اموری صرف می‌شود. معلم، دانش‌آموز، اولیاء و ما به عنوان واسط میان موسسان و اولیاء به این فرایند توجه داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در مدرسه شیشه‌ای تلاش ما بر این است که مواردی از قبیل اینکه مدرسه چه فعالیت هایی دارد، از چه شاخص‌هایی تبعیت و برنامه‌های سازمان را تا چه حد مدنظر قرار می‌دهد را رصد کنیم. علاوه بر این، بر حسب اینکه مدرسه چه نتایجی کسب می‌کند و در نظرسنجی از والدین در چه جایگاهی است و همچنین سایر شاخص ها، رتبه بندی می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: همه این نظارت‌ها و دسترسی‌ها در قالب سامانه مشارکت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اتفاق می‌افتد. ضمن آنکه صدور مجوز راه اندازی مراکز هم در این سامانه انجام می‌شود. طرح مدرسه شیشه‌ای مدتی است که اجرا و موارد فوق‌الذکر به صورت شفاف با مردم در جریان گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: صدور مجوز کسب‌وکار را هم به سامانه اضافه کرده‌ایم و با توجه به تسهیل شرایط، پس از دریافت استعلام‌های لازم، یک ۱۰ روز برای صدور مجوز اولیه و یک ۱۰ روز برای راه اندازی کسب وکار زمان نیاز است. جزو دستگاه‌هایی هستیم که در این زمینه اعلام آمادگی کامل کرده بودیم و اگر سایر زیرساخت‌های لازم از سوی مراجع مربوط فراهم شود، برای پیشبرد این اقدام مهم نیز مشکلی نداریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش‌وپرورش درباره زمان اعلام شهریه مدارس غیردولتی نیز عنوان کرد: بخشنامه مربوط به تعیین شهریه ارسال شده و فرایندهای مربوط از سوی موسسان در حال انجام است؛ شهریه به‌زودی و در اردیبهشت ماه نهایی و اعلام می‌شود.