جهاد کشاورزی پیگیر آبیاری نامتعارف مزارع تبریز است
جهاد کشاورزی پیگیر آبیاری نامتعارف مزارع تبریز است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر کیفی سازی آب مصرفی در اراضی کشاورزی این شهرستان، گفت: جهاد کشاورزی با جدیت و حساسیت پیگیر آبیاری نامتعارف این منطقه است.

به گزارش ملل پرس، ابراهیم فرقانی در جمع خبرنگاران، با تاکید بر جلوگیری استفاده از آب های نامتعارف برای آبیاری محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز، افزود: بررسی کیفیت لجن تصفیه‌ خانه برای استفاده به عنوان کود کشاورزی را نیز دنبال می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای مربوط به آب های نامتعارف شهرستان، اظهار کرد: برگزاری جلسه با اعضای مربوط به آب‌های نامتعارف از جمله بهداشت، محیط‌ زیست، آب و فاضلاب، شهرداری منطقه ۷ و صدور اطلاعیه فنی عدم استفاده از آب های نامتعارف را رصد می کنیم.

فرقانی یکی از معضلات این بخش را استفاده از آب فاضلاب برای کشاورزی دانست و اضافه کرد: جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از استفاده کشاورزان از آب فاضلاب، اقدام به مجهز ساختن مزارع به سامانه های آبیاری کم فشار می‌کند اما نیاز است تا مساله فاضلاب به طور جدی رفع شود.

به گفته وی صدور و تحویل اخطاریه به زارعان استفاده کننده از آب های نامتعارف در دستور کار جهادکشاورزی شهرستان تبریز قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز سطح زیر کشت سبزی و صیفی در این شهرستان را ۲ هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: این اراضی جزو میراث و ذخایر کشاورزی استان است و ظرفیت مناسبی برای گردشگری محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : ملل پرس