اتحاد بین اقوام ایرانی در باغ موزه دفاع مقدس تبریز به نمایش درمی‌آید
اتحاد بین اقوام ایرانی در باغ موزه دفاع مقدس تبریز به نمایش درمی‌آید
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: اتحاد بین اقوام، مذاهب و زبان کشور در باغ موزه دفاع مقدس تبریز به نمایش درمی‌آید و در این موزه نشان می‌دهیم که کشور ما یک جغرافیا است و ایرانی بودن و حفظ تمامیت ارضی کشور مهم بوده و تمامی اقشار مردمی در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده‌اند.

به گزارش ملل پرس ، امیر دریاداردوم رضا عباسی در آیین رونمایی از کتاب” سناریوی محتوایی و اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان” در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این کتاب محتوایی برای نسل‌های مختلف از کودکان تا سالخوردگان کاربرد داشته و می‌توان در سطوح استانی و ملی از محتویات آن بهره برد؛ امروز جلد نخست این کتاب رونمایی می‌شود.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کل این مجموعه دارای حدود ۶۴ هکتار مساحت بوده و قرار است تا از درب ورودی تا طبقه سوم ساختمان اصلی، در خصوص محتویات دفاع مقدس، آرایش داده شود که ۱۵ درصد آن مرتبط به تاریخ قبل از انقلاب و ۸۵ درصد آن به موضوعات دفاع مقدس و جبهه مقاومت اختصاص خواهد یافت.

وی از بازنگری طرح جامع باغ موزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: مقرر شده تا اماکن تفریحی، ورزشی، تفکراتی و موضوعات جدیدی در این باغ موزه احداث شود تا همه عرصه‌ها به ویژه عرصه دفاع مقدس را دربرگیرد.

عباسی با اشاره به موزه‌های جنگ مختلف در دنیا، تاکید کرد: شاید مشابه این باغ موزه در دنیا وجود نداشته باشد. موزه باید هر روز به روزآوری شود و مطابق با تفکرات نوین و ذائقه‌های مختلف مردم باشد تا بتوان مطالب را به نسل‌های مختلف انتقال داد.

وی با بیان این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی به کودکان، نوجوانان و جوانان امروز در این باغ موزه نمایش داده می‌شود، افزود: امروز، هجمه‌های بسیاری به دستاوردهای انقلاب و راه امامین انقلاب وارد می‌شود و از سویی نیز کودکان و نوجوانان و جوانان، این دستاوردها را ندیده‌اند، بنابراین ما باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در دفاع مقدس به این اقشار نشان دهیم.

وی با اشاره به حقایق جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، اظهار کرد: جوانان و کودکان امروز باید بدانند که تمام دنیا در دوران دفاع مقدس در مقابل ما قرار گرفته‌ بودند. روزی که قطعنامه امضا شد و جنگ به پایان رسید، تجهیزات عراق دو برابر شده بود که این امر نشان می‌دهد ما در برابر دشمن تا دندان مسلح جنگیدیم. رزمندگان ما با باورهای دینی وارد منطقه جنگی می‌شدند و پیش از هر چیزی ابتدا قلبشان را به میدان جنگ می‌فرستادند و آغوش آن‌ها برای شهادت باز بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تمامی اقشار مردمی و به خصوص زنان در دفاع مقدس، گفت: استان ما امدادگر زنی دارد که در ۱۱ عملیات دفاع مقدس حضور داشته و علی رغم فرزند دو ساله‌اش به خاکریز و خط مقدم رفته است.

وی با اشاره به نمایش نقش آفرینی‌های روحانیت، جهادگران، آزادگان و نیروهای مسلح در موزه دفاع مقدس، افزود: حضور در باغ موزه باید برای افراد، امیدآفرینی کند و مردم بدانند که ما از کجا آمده و به کجا رسیده‌ایم. زمانی ما هیچ قطعه جنگی و توان تعمیر تجهیزات را نداشتیم ولی اکنون ناوشکن دریایی می‌سازیم که هفت ماه در دریا می‌ماند و یا این‌که زمانی بود که ما حتی گلوله آرپی‌جی و سیم خاردار نداشتیم اما امروز موشک و پهباد می‌سازیم.

وی از همت مسئولان استانی برای تامین اعتبار جهت تکمیل این باغ موزه خبر داد و گفت: شهرداری تبریز اعتبار هفت میلیارد تومانی را در سال گذشته و ۲۰ میلیارد تومانی را در سالجاری برای تکمیل این باغ موزه تخصیص داده است.

عباسی همچنین از رسانه‌ها خواست در جهت ترغیب بخش خصوصی استان برای مشارکت در انجام طرح‌های مربوط به این باغ موزه تلاش کنند.

  • منبع خبر : ملل پرس