حزب رفاه و سلامت افزایش آگاهی مردم از فعالیت های سیاسی را پیگیری می کند
حزب رفاه و سلامت افزایش آگاهی مردم از فعالیت های سیاسی را پیگیری می کند
ملل پرس: شهرام دبیری با اشاره به ضرورت تشکیل این حزب گفت : انتخابات و تصمیم گیری‌های کلان سیاسی در تمام جوامع دموکراتیک از طریق احزاب صورت می‌گیرد؛ این در حالی است که خلاء احزاب در جامعه ما کاملاً نمود دارد.

به گزارش خبرنگار ملل پرس ، شهرام دبیری در در اولین نشست رسانه‌ای حزب رفاه و سلامت استان ،اظهار کرد :اگر احزاب در جامعه‌ای شکل گیرند، آگاهی مردم و بینش سیاسی و اجتماعی آنها افزایش یافته و در تصمیم‌گیری‌های مهم جامعه تأثیرگذاری بیشتری از خود نشان خواهند داد.

دبیری تصریح کرد: فرهنگ تحزب در دنیا دارای چارچوب مشخصی بوده و حزب زمانی تشکیل می‌شود که احساس کند برنامه‌ای دارد که می‌تواند در توسعه شهر و جامعه مفید باشد.

دبیرکل حزب رفاه و سلامت آذربایجان شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: از دو سال پیش درخواست تشکیل حزب را ارائه کردیم که در نهایت حدود چند ماه قبل این درخواست مورد تائید قرار گرفت و در حال حاضر هم پیج مجازی و سایت حزب فعال بوده و همین هفته عضوگیری از طریق سایت شروع می‌شود.

وی افزود: شورای مرکزی حزب متشکل از ۱۳ عضو، بالاترین مرجع تصمیم گیری حزب به شمار می‌رود که دبیر کل حزب را نیز انتخاب می‌کند.

دبیرکل حزب رفاه و سلامت  در ادامه  افزایش آگاهی مردم در فعالیت‌های سیاسی را از محورهای اصلی برنامه‌های این حزب اعلام کرد و گفت:امید داریم که با ایجاد این حزب آگاهی مردم افزایش یابد و بتوانند در بحث انتخابات افراد مناسبی را انتخاب کنند.

دبیری تاکید کرد: ما می‌خواهیم از طریق فعالیت مؤثر احزاب کاندیداهای مورد نظر را معرفی کنیم که این کاندیداها موظف به ارائه برنامه بوده و در صورت انتخاب موظف به ارائه عملکرد، همچنین پاسخگویی به اهداف از پیش تعیین شده و وعده‌های ارائه شده هستند.

وی افزود: اگر مردم به پاسخگویی و شفافیت کاندیداها اعتماد داشته باشند، قطعاً مشارکت بیشتری در انتخابات خواهند داشت و در تصمیم گیری های اساسی کشور تأثیرگذار خواهند بود؛ در واقع ما می‌خواهیم بینش و سواد سیاسی مردم افزایش یابد و در نتیجه امور سیاسی، مردمی‌تر شود.

دبیرکل حزب رفاه و سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه آخرین تعریف یونیسف از باسوادی توانایی استفاده از آموخته‌ها و دانش در جهت ایجاد تغییر در زندگی است، افزود: در مجموع هدف از تشکیل حزب این است که به سمت پیشرو بودن حرکت کنیم.

دبیری در ادامه  ابراز داشت: این حزب در سیزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حامی تعداد ۱۷ کاندیدا بود که از این تعداد ۷ نفر به مجلس راه یافتند و ۵ نفر نیز منتظر نتایج انتخابات در دور دوم هستند.

وی افزود: این حزب در دور دوم انتخابات و از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو از «علیرضا منادی»، «علیرضا نوین»، «علی آجودان‌زاده» و «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی» حمایت می‌کند.


علیرضا رحیمی سخنگوی حزب رفاه و سلامت نیز در این نشست خبری گفت: فرهنگ تشکل های حزبی در دنیا دارای اصولی است و حزب زمانی ایجاد می شود که  فکری در راستای بهبود شرایط جامعه بستر سازی شود.

وی افزود:  بر این اساس چارت تشکیلاتی عملیاتی حزب رفاه و سلامت  پیاده سازی شده که برنامه های استراتژیکی نیز در داخل این چارت  گنجانده شده است.

 
سخنگوی حزب رفاه و سلامت در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد : از جمله ارکان های اصلی حزب رفاه و سلامت شورای سیاستگذاری است که سعی شده در این شورا پیشکسوتان، نخبگان و دانشگاهیان در کنار یکدیگر حضور داشته تا در راستای اهداف عالی حزب گام برداریم.

  • نویسنده : سعید ایریلوزادیان
  • منبع خبر : ملل پرس