خاتمی_ سید محمد
خاتمی_ سید محمد
دوم خرداد ۷۶ ،گفتگوی تمدن‌ها، رکورد رشد اقتصادی پس از انقلاب، تعامل بیشتر با دنیای پیرامون، درک زبان گفتمانی کشورهای پیشرفته و... در نهایت پرونده هسته‌ای و زاویه با حاکمیت.

واژگان صدرالاشاره در این سال‌های اخیر تسامح و تساهل و رواداری و رعایت همنشینی مسالمت آمیز با الیت قدرت با هر مرتبه مشاهده ی نامهربانی  از هسته سخت قدرت فرا الگوی رفتاری خاتمی بود تا انتخابات مجلس اخیر….
در اثنای اخبار اعلام نتایج انتخابات مجلس دوازدهم خبری بهت آور در خروجی خبرگزاری‌ها پیچید که سیدمحمد خاتمی در هیچ یک از واحدهای رای گیری دیده نشده و پس از زمان کوتاهی  این خبر شبه ناک تایید شد!!! آری محمد خاتمی  رئیس جمهور اسبق در انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان سرنوشت ساز رهبری شرکت نکرد….
و آیا این اتفاق می تواند پایان سال‌ها تسامح و تساهل باشد؟ که او به نتیجه ای غیر از رواداری رسیده و نظری نزدیک به اکثریت پیدا کرده؟
آیه دیگر به اصلاح امور حکمرانی امیدی ندارد ؟ اینها و چندی دیگر سوالاتی ست که اذهان مخاطبین این خبر را به نکاح خود در می آورد…
باری در انتخاباتی که گویا آرای باطله در اغلب شعب اخذ رای حرف اول و قابل توجه را می‌زند و در مرکز کشور مشارکت حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تخمین زده شده است آیا هم اکنون اصلاحات در فکر تجدید نظردر اصول اولیه و پوست اندازی جدی افتاده؟ و حاکمیت به رقص شمشیر در غلاف خاتمی چه واکنش نشان خواهد داد؟
اگر متهم به بزرگنمایی نشویم این کُنشِ  تاریخی سید محمد خاتمی را اگر در قدر و قیمت دوم خرداد نسنجیم باور کنید از آن چیزی کم ندارد و گویی این حماسه ی مستور اسفند ۴۰۲ حرف‌های زیادی برای گفتن آبستن دارد و پس از فرونشست غبارها و اخبار این روزها از این اتفاق تاریخی و ترکشها و گلبرگهایش بیشتر خواهیم شنید…

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : ملل پرس