راهیان نور مصداق فناوری فرهنگی برای جهاد تبیین است
راهیان نور مصداق فناوری فرهنگی برای جهاد تبیین است
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: راهیان نور یکی از مهم‌ترین شیوه‌های جهاد تبیین و موفق‌ترین نمونه‌ از روایت فتح ملت مسلمان ایران است.

عابدین خرم، عصر سه شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه، در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور استان، با قدردانی از تمام گروه‌های نقش‌آفرین در برگزاری اردوهای راهیان‌ نور پس از وقفه دو ساله به‌خاطر شرایط کرونایی، گفت: جا دارد به‌خاطر باز شدن دوباره این باب نورانی برای ترویج فرهنگ راهگشای ایثار و جهاد و شهادت شاکر خداوند باشیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت نوآورانه راهیان نور بعد از دفاع مقدس از تبریز کلید خورد، افزود: این حرکت به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فناوری فرهنگ‌ساز است و خود ایشان نیز با سفرهای مکرر خود به یادمان‌های دفاع مقدس به مسئولان آموختند که در ایام تعطیلات نوروزی با شهیدان تجدید عهد کنند.

خرّم گفت: خداوند را شاکریم که رهبر انقلاب شخصاً در معرفی و الگوسازی دفاع مقدس همچون ستاره‌ای راهنما می‌درخشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اظهار کرد: مناطق عملیاتی و یادگاران شهدا، حماسه‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان روایت می‌کنند و مسیر تکرار مداوم این حماسه‌ها از حرکت مبارک راهیان‌ نور می‌گذرد.

وی بیان کرد: قدمگاه شهید باکری در پادگان لشکر عاشورا در دزفول، مرکز تلالو فرهنگ دفاع مقدس در اردوهای راهیان‌نور است و روح بلند او چنان سیراب‌کننده زائران است که گویی خود او این زائران را دعوت کرده است.

خرّم با اشاره به سالروز شهادت شهید حسن شفیع‌زاده و ذکر خاطره‌ای از این فرمانده رشید دفاع مقدس، گفت: چنین قهرمان‌هایی ماحصل تربیت خانواده‌های متدین و اصیل آذربایجان‌شرقی است که ده هزار آلاله به خون خفته را تقدیم اسلام کرده است.

وی گفت: نوجوانان و خانواده‌هایی که به زیارت یادمان‌های دفاع مقدس می‌روند قطعاً تحول معنوی را تجربه می‌کنند که نمودی از عنایت خداوند متعال به دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت و مجاهدت است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: منت‌دار و قدردان مسئولانی هستیم که وظیفه‌شناسانه توفیق خدمت‌رسانی به این حرکت فرهنگی والا را دارند و به سپاه عاشورا افتخار می‌کنیم که در این مسیر پیشرو بوده و هست.

به گزارش ملل پرس در این جلسه از راویان و خادمان بی‌نام‌ونشان اردوهای راهیان نور قدردانی کرد.