عزت مداری مهمترین پیام اربعین حسینی است
عزت مداری مهمترین پیام اربعین حسینی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی️ و امام جمعه تبریز گفت: عزت مداری مهمترین و برجسته ترین پیام اربعین حسینی و نهضت عاشورا است. به گزارش ملل پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم یکشنبه شب در جلسه ستاد اربعین آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در فرهنگ اسلام و مذهب تشیع، مسلمان عزیز است و ذلت […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی️ و امام جمعه تبریز گفت: عزت مداری مهمترین و برجسته ترین پیام اربعین حسینی و نهضت عاشورا است.

به گزارش ملل پرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم یکشنبه شب در جلسه ستاد اربعین آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در فرهنگ اسلام و مذهب تشیع، مسلمان عزیز است و ذلت و خواری با مسلمانی قابل جمع نیست بر همین مبنا نهضت عاشورا شکل گرفت.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت پیاده روی اربعین، افزود: امسال به رغم وضعیت بد و نامناسب اقتصادی و معیشتی، به احتمال زیاد زائران بیشتری از سال های قبل برای زیارت اربعین مشرف خواهند شد که ایجاد تمهیدات لازم و کافی برای راحتی این سفر معنوی ضروری است.

حجت الاسلام آل هاشم یکی از افتخارات پیروان مکتب حسینی و انقلاب اسلامی را مبارزه با استکبار جهانی و زیاده خواهی های آمریکای جنایت کار دانست و یادآور شد: پیروان این مکتب فناناپذیر به هیچ عنوان در قبال ظلم، جنایت و زورگویی کرنش نخواهند کرد.

وی با تمجید از استقبال گسترده مردم از پیاده روی اربعین در سال های گذشته و امسال ادامه داد: حجم ثبت نام برای مراسم امسال بر اساس آخرین آمارها از سامانه سماح، بیانگر استقبال خوب مردم و احتمالا یک حماسه عظیم اربعین با حضور بسیار بالایی را نوید می دهد.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: راه های عبور از چالش هایی همچون ازدحام در مرزها، قیمت های بالا و کیفیت ضعیف اینترنت و تماس تلفنی، گرمازدگی و کمبود برق در عراق و تبلیغ فرقه های نوظهور و انحرافی باید به درستی برای مردم تبیین و روشنگری شود.