نگرانی به لحاظ کمبود اقلام مورد نیاز در هرمزگان نداریم
نگرانی به لحاظ کمبود اقلام مورد نیاز در هرمزگان نداریم
بندرعباس - مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: نگرانی به لحاظ کمبود اقلام مورد نیاز در هرمزگان نداریم.

به گزارش ملل پرس، مختار سلحشور پیش ازظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که به ریاست دکتر مخبر معاون اول رییس جمهور، وزرای نیرو و بهداشت؛ دکتر قوسیان، دبیر کل جمعیت هلال احمر، ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات و استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد. گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان ارائه داد و گفت: در ساعات اولیه پس از وقوع زلزله تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شدند و تماس با معتمدین محلی نیز برقرار شد.

سلحشور با بیان اینکه ۶۰ روستا در شهرستان بندرعباس تحت تاثیر زلزله قرار گرفته است، افزود: از اسکان اضطراری اولیه در ۳۰ روستا انجام و ۳۰ روستا دیگر در حال لکه گیری است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر هرمزگان با اعلام آمادگی کامل این جمعیت برای ارایه خدمات امدادی عنوان کرد: امروز دو بالگرد به ظرفیت امدادرسانی اضافه خواهد شد تا با پوشش همزمان امدادرسانی هوایی و زمینی موضوع اسکان اضطراری تا شب پایان یابد.

وی از توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته در برخی از روستاهای آسیب دیده خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر جهت توزیع اقلام زیستی و معیشتی از ظرفیت مناسبی برخوردار است و اقلام امدادی جهت توزیع به هرمزگان گسیل شده است.

سلحشور در پایان از برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر بندرعباس جهت رفاه حال شهروندان مرکز استان خبر داد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر