وداع سوزناک بم با دختر ملی‌پوش فوتبال
وداع سوزناک بم با دختر ملی‌پوش فوتبال
پیکر ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه خاتون بم که بامداد یکشنبه در جریان حادثه رانندگی در سن ۲۳ سالگی دار فانی را وداع گفت، امروز(دوشنبه) بر دوش ورزشکاران، مسئولان و دوستانش دور زمین چمن ورزشگاه فجر بم گردانده و تشییع شد.

به گزارش ملل پرس، پس از انتقال محمدی فوتبالیست تیم ملی کشور به ورزشگاه فجر بم، آخرین وداع هم‌تیمی‌ها و دوستان این بازیکن با پیکر بی‌جان وی در فضایی سوزناک و ناراحت کننده صورت گرفت.

بازیکنان و ورزشکاران با اهدای گل و قرائت فاتحه آخرین وداع را با این هافبک ملی پوش انجام دادند و سپس پیکر این بازیکن دور زمین چمن گردانیده شد تا آخرین تصویر ملیکا در ورزشگاه فجر بم، غم انگیزترین تصویر این بازیکن در فوتبال و زندگی وی باشد.

مردم، بازیکنان و هم تیمی های ملیکا در وداع آخر با هم تیمی سابقشان سوگواری و بی‌تابی زیادی کردند.

آنطور که اعلام شده، پیکر این بانوی جوان فوتبالیست پس از وداع با هم تیمی ها به شیراز منتقل می‌شود تا برای تدفین و خاکسپاری به کشور آمریکا انتقال یابد؛ این بازیکن فوتبال که در آمریکا زندگی می کرد برای حضور در تیم فوتبال به ایران آمده بود.

فیلم| وداع سوزناک بم با دختر ملی‌پوش فوتبال

خاطراتی از ملیکا

دایی مرحومه ملیکا محمدی در آیین وداع آخر گفت: ملیکا از بچگی علاقه وافری به فوتبال داشت و تمام بچه های همسایه را جلو خانه جمع و با آنان فوتبال بازی می کرد.

حسین رحمانی بیان کرد: ملیکا از همان ابتدا کلاس‌های اولیه فوتبال را در شیراز طی کرد و همیشه جزو نخبگان بود تا اینکه در کلاس اول دبیرستان به آمریکا مهاجرت کرد.

وی اضافه کرد: ملیکا همیشه دختر مستقلی بود و جزو معدود انسان هایی به شمار می رفت که به‌واقع در زمان طفولیت و نوجوانی نیز استقلال داشت.

دایی مرحومه محمدی با اشاره به ماجرای عکس این بازیکن با مرحوم حجازی گفت: به دلیل علاقه به فوتبال برای تماشای بازی های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه می‌رفت. ‌

وی ادامه داد: ملیکا فوتبال را در آمریکا نیز ادامه داد و در باشگاه های آمریکا هم بازی می کرد؛ ملیکا به خاطر تعصب عجیب به ایران، تیم های آمریکا را رها کرد و برای بازی به ایران آمد.

رحمانی افزود: بازی ملیکا برای خانواده بسیار اهمیت داشت و حتی خانواده وی در بازی های اخیر آسیایی که در استرالیا بود، از آمریکا برای تماشای بازی های ملیکا رفتند.

فیلم| وداع سوزناک بم با دختر ملی‌پوش فوتبال

علاقه ملیکا به بم

دایی مرحومه محمدی با بیان اینکه ملیکا از سن ۱۳ سالگی وارد تیم های ایران شده بود و در باشگاه های متعددی بازی کرد، گفت: درباره تیم خاتون همیشه به ملیکا می‌گفتیم که در سپاهان بمان و بازی کن اما به دلیل علاقه ای که به مردم بم داشت به تیم خاتون آمد.

وی اضافه کرد: اکنون که احساس مردم بم را به این بازیکن می بینیم، دلیل آمدنش به بم را می فهمیم؛ در مدت ۲ روزی که در بم دنبال کارهای ملیکا هستم می بینم اینقدر مردم بم نسبت به ما محبت کردند و ملیکا حق داشت به تیم خاتون بم بیاید.

رحمانی گفت: همیشه مهمان نوازی مردم شیراز زبانزد بوده اما امروز من متوجه شدم که مهمان نوازی مردم بم همه سرآمد است؛ امروز حتی مردمی که علاقه ای به فوتبال ندارند، از فوت ملیکا می سوزند.

وی به همزمانی فوت این بازیکن با بیستمین سالگرد زلزله بم(پنج دیماه ۸۲) که بیش از ۴۰ هزار جان‌باخته داشت نیز اشاره و از مردم بم قدردانی کرد.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال، عضو هیات مدیره تیم پرسپولیس و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، رییس هیات فوتبال استان کرمان و جمعی از مسئولان، ورزشکاران و ورزش دوستان این شهرستان و استان کرمان نیز در آیین تشییع پیکر ملیکا محمدی شرکت داشتند.

۲ بازیکن دیگر تیم خاتون به نام های زهرا خواجویی دروازه‌بان و بهناز طاهرخانی نیز در این سانحه رانندگی مصدوم شدند که حال عمومی آنان از سوی منابع پزشکی در بم مساعد گزارش شده است.

بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : ایرنا