پزشکیان رئیس جمهور تنی یا ناتنی….
پزشکیان رئیس جمهور تنی یا ناتنی….
مدعی آنچه در فرم جلوت می‌دهد باید در محتوا هم آن را نشان دهد از آنجا که دولت مسعود پزشکیان از ابتدا بنا را با مردم بر صداقت و شفافیت گذاشتند افکار عمومی انتظار دارند که ایشان با همین قدر و قیمت مسیر را تا پایان دولتشان ادامه دهند تا به اعتبارو آبروی واژگان بیش از این تجاوز نشود. یا ایها الذین آمنو اوفو بالعقود و نیز خطبه ۳۴ نهج البلاغه و یا نامه ۵۳ حضرت علی ع به مالک اشتر :تَنْقُضَنَّ عَهْداً رَبَطْتَهُ بَیْنَکَ وَبَیْنَ النَّاسِ و نیز بیشتر از آن روایت‌های بسیاری که از وفای به عهد توسط حاکمان در ناصحه ی روایی خود داریم.

ملل پرس-باری دولت چهاردهم میراث دار ماترک مشکلات دولت قبل شده که از آنجمله میدان مین گذاری شده ای از تورم مشکلات معیشتی، کمبود انرژی و خاموشی خزانه خالی بهای گزاف داروها و مخصوصاً داروهای بیماران خاص و ۶ میلیارد پول بلوکه شده که هر هفته در دولت پیشین جشن آزادسازی آن برقرار بود و این سیاهه را پایانی نیست و مردان دولت آقای دکتر جراح بسیار حجب از خود نشان می‌دهند که در مصاحبه‌هایشان کلمه‌ای از قصور و هبوط دولت پیشین به لسان جاری نمی‌سازند ولی آیا با این کار از میزان قصور دولت قبل کاسته خواهد شد و یا مردم از قصور دولت قبل چشم پوشی خواهند کرد یا با نادیده انگاشتن این قصورها و ترک فعل‌ها دولت پزشکیان در حال مقدمه چینی برای چشم پوشی از قصورات دولت خود می‌باشد؟ که پس از پایان مدت صدارت و اعلام ترک فعل‌های دولت چهاردهم به دلیل اینکه دولت آقای پزشکیان دولت سیزدهم را به قوه قهریه به دلیل ترک فعل‌های گسترده معرفی نکرده اکنون نیز پس از پایان دولت چهاردهم کسی به این دولت نباید بگوید :بالای چشمت ابرویی روییده است و انتظار داشته باشد که هیچ مکثی در این مورد در اذهان عمومی به وجود نیاید…
بر این بنیاد اگر دولت مسعود ناتنی نیست و به وعده‌های انتخاباتی اش برگردیم وعده‌ای راستین‌تر و مستحکم‌تر از شفافیت با مردم را در واژگان مصطلح وی نخواهیم یافت و اگر هنوز دولت چهاردهم بر این مدعا استوار است پیشنهاد می‌شود قصورات و ترک فعل‌های دولت قبل را بدون هیچ اغماضی به قوه قضاییه ارجاع دهند تا به همگان روشن شود هر آنکه در او غش باشد تا هم مردم دلیل اصلی این کمبودها را متوجه شوند و هم مسیر جدید و تازه برای ارجاع ترک فعل‌های دول مختلف برای ادوار آینده و نیز همین دولت چهاردهم باز شود،سلمنا دولت چهاردهم شفافیت را از همین ابتدای کار خود شروع کند تا به دیگر امور تسری پیدا کند.
رجا واثق داریم مسعود پزشکیان به معدود وعده‌های انتخاباتی خود پایبند بماند از این رو سوال و خواسته‌ای که در طی ادوار مختلف دولت‌ها اذهان عمومی را به نکاح خود درآورده است این است که واقعاً چه کسی مقصر اوضاع کنونی و مسبب وضع این روزهای کشور است و هنوزم که هنوزه کسی پاسخ شایسته‌ای برای این سوال ندارد حتی مقامات مسئول وقت که آن قصورات را به گردن دیگری می‌اندازند.
اگر واقعا به عدل و قسط معتقد باشید چرا مسیر جدید باز نمی‌کنید تا تمامی دولتهای بعد از شما مسیری جز راستی و درستی پیش نگیرند و حتی همگان بتوانند دولت شما را به دلیل ترک فعل‌های احتمالی به قوه قهریه معرفی نمایند….سلمنا آقای پزشکیان

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : ملل پرس