پیش‌بینی جوی نسبتاً ناپایدار طی هفته جاری در آذربایجان شرقی
پیش‌بینی جوی نسبتاً ناپایدار طی هفته جاری در آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از جوی نسبتاً ناپایدار همراه با وزش باد گاهی تا نسبتا شدید طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ملل پرس در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً ناپایدار طی هفته‌ی جاری است.

وی ادامه داد: با گذر امواج تراز میانی جو از روی منطقه شمال‌غرب به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب افزایش موقتی ابر، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید، رگبار باران و رعد و برق به‌ویژه در نواحی شمالی استان می‌شود.

وی افزود: در برخی نواحی به‌ویژه نواحی مرتفع استان می‌تواند موجب ای گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب و اصابت صاعقه شود.

امیدفر خاطرنشان کرد: از نظر دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و سرعت وزش باد برای روز دوشنبه نسبت به سایر روزها سدیتر بوده و می‌تواند موجب خسارت به سازه‌های سبک و خیزش گرد و خاک و به دنبال آن کاهش دید و کیفیت هوا شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۳۱ و ۲۰ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۲۳ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش یافته است.

وی در پایان در خصوص سردترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: چاراویماق با دمای ۱۰ درجه بالای صفر، سردترین شهر استان و میانه با دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.