کلاهبردار ۴۲۰ میلیون ریالی آذربایجان شرقی با اقدام به موقع پلیس فتا ناکام ماند
کلاهبردار ۴۲۰ میلیون ریالی آذربایجان شرقی با اقدام به موقع پلیس فتا ناکام ماند
رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: مجرم سایبری که حساب بانکی یکی از شهروندان را خالی کرده بود با پیگیری به موقع کارشناسان پلیس فتا به اهداف مجرمانه خود نرسید.

سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر، اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان با بیان این‌که در یکی از سایت‌های خرید و فروش مورد کلاهبرداری واقع شده است از پلیس درخواست کمک کرد.

وی افزود: در راستای رسیدگی به موضوع کلاهبرداری و احقاق حق شهروند بزه دیده، بلافاصله تیمی از کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه انجام گرفته پیرامون موضوع،  مشخص شد که شاکی پس از درج آگهی در یکی از سایت‌های خرید و فروش لینکی جهت نصب نرم افزار دریافت می‌کند که پس از کلیک کردن بر روی آن لینک به صفحه فیشینگ هدایت شده و موجب خالی شدن حساب بانکی‌اش به مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال شده است.

محمودی افزود: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان این پلیس و استخراج مستندات لازم و ادله دیجیتال، فرد کلاهبردار شناسایی و اقدامات قضایی لازم در این خصوص انجام گرفت.

وی از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: در ادامه روند پیگیری‌ این موضوع بعد از طی روال قانونی و اخذ دستورات لازم، تمامی مبلغ برداشتی به میزان ۴۲۰ میلیون ریال به حساب شاکی بازگردانده شد و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

وی به هموطنان توصیه کرد: زمانی که در سایت‌های خرید و فروش، آگهی درج می‌کنید حتما توجه داشته باشید که لینک‌هایی که با عناوین مختلف دریافت می‌کنید از کلیک کردن برروی آن‌ها خودداری کرده و هم‌چنین در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول پرهیز کنید و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اید از پرداخت وجه برای کالا اجتناب کنید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: پلیس در هر ساعت از شبانه روز در خدمت عموم هموطنان بوده و چنان چه اشخاصی بخواهند با هر ترفندی در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری کنند پلیس فتا به سرعت وارد عمل شده و در چهارچوب قانون فرد کلاهبردار را به مقامات قضایی معرفی خواهد کرد.

به گزارش ملل پرس ، به نقل از روابط عمومی پلیس فتا استان، وی گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.