تلویزیون تبلیغات رایگان به سینما می‌دهد؟
تلویزیون تبلیغات رایگان به سینما می‌دهد؟
جلسه اخیر هم‌اندیشی مدیران وزارت ارشاد با سازمان سینمایی و مدیران صنوف درباره تبلیغات و پخش تیزر فیلم‌ها دوباره به این نکته رسید تلویزیون به کمکِ سینما بیاید و حتی‌المقدور تبلیغات برای سینما رایگان شود.

به گزارش ملل پرس،  شاید بیشتر از تلویزیون، شهرداری دست به کار شده حتی بعضاً برخی از سریال‌های خود تلویزیون هم سر از بیلبوردهای خیابانی درمی‌آورند. البته در میان سریال‌های خانگی هم کم و بیش آثاری هستند که از شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند. این اتفاق نه تنها صدمه فرهنگی به سینمای ایران و جریان آثار نمایشی کشور می‌زند بلکه در مقیاسی بزرگ‌تر متوجه منافع ملی می‌شود.

عدم توجه به پخش آگهی‌ها و تیزرهای تبلیغاتی فیلم‌های سینمای ایران باعث شد تا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کند که با مسببان این اتفاق برخورد خواهد کرد یا در گذشته بحث‌هایی می‌شد که  آن دسته از عوامل سینما که فیلم‌هایشان یا حتی صرفاً تبلیغ فیلم‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده را بازخواست کرده‌اند، اما پیگیری‌ها از برخی تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار سینمایی این را نشان می‌دهد که این شبکه‌ها سر خود بدون دریافت پول و صرفاً برای بازارسازی تیزر این فیلم‌ها را پخش می‌کرده‌اند. اما شاید بیشتر از این اتفاق، تعلل تلویزیون در عدم توجه به محصولات فرهنگی یا به تعبیری تمرکز بر اقتصاد فرهنگ باعثِ این صدمات و آسیب‌ها شده باشد.

در جلسه اخیری که مدیران وزارت ارشاد با سازمان سینمایی و مدیران صنوف داشتند که از بازرگانی صداوسیما هم حضور داشت درباره تبلیغ فیلم‌های سینمای ایران در تلویزیون بحث شد؛ این امیدواری وجود دارد به جای پخش آنونس و تیزرهای فیلم‌های سینمای ایران در شبکه‌های ماهواره‌ای، این تلویزیون باشد که همچون تبلیغ سریال‌های خانگی، این موقعیت و فرصت را در اختیار آثار سینمای ایران هم بگذارد.

  • منبع خبر : تسنیم