آزادسازی ۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
آزادسازی ۷ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در پی اجرای احکام قطعی قضایی و برخورد با تخلفات در حوزه تغییر کاربری اراضی کشاورزی، هفت هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

به گزارش ملل پرس ، ابراهیم فرقانی اظهار کرد: با دستور دادستانی طی اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی اسپیران شهرستان تبریز، ۸۰ مورد تغییر کاربری اراضی تخریب، قلع وقمع و اعاده به وضع سابق شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طی اجرای احکام موضوع تبصره دو ماده ۱۰ در اراضی کشاورزی شهرستان تبریز ۱۷۰ مورد تغییر کاربری تخریب، قلع و قمع و اعاده به وضعیت سابق صورت پذیرفته که در کل تا به امروز طی سال جاری شاهد آزادسازی نزدیک به ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز هستیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بیان اینکه اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

فرقانی در ادامه با بیان اینکه به ‌منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان تبریز جلوگیری می‌شود، تاکید کرد: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی است و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظف‌اند از آن به ‌طور صحیح بهره‌برداری و در حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده تلاش کنند.

به گزارش ملل پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، وی خاطرنشان کرد: خودروهای گشت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز با بررسی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱، مزارع و باغ‌ها را رصد می‌کنند و با هرگونه اقدام غیرمجاز برابر قانون برخورد خواهند کرد.

  • منبع خبر : ملل پرس