آموزش مدیریت بحران و زلزله در تبریز برگزار شد
آموزش مدیریت بحران و زلزله در تبریز برگزار شد
تبریز- ملل پرس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: دوره آموزش تخصصی مدیریت بحران ، پیشگیری و کاهش خطرپذیری برای نجات و درمان اضطراری در تبریز برگزار شد.

مرتضی مینویی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دوره آموزشی تخصصی مدیریت بحران، پیشگیری و کاهش خطرپذیری به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریز با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش تخصصی کارشناسان بحران فرمانداری ها ، بخشداران ، دهیاران فرمانداری تبریز و شهرداران مناطق تبریز و حومه شامل خسروشاه ، شهر سردرود و باسمنج و همچنین کارشناسان بحران ادارات شهرستان تبریز برای افزایش توانمندی و ارتقاء سطح هم افزایی های بین دستگاهی و ایجاد آمادگی در اجرای مانور امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری کلانشهر تبریز برگزار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری برگزاری دوره آموزشی تخصصی مدیریت بحران ، پیشگیری و کاهش خطرپذیری را فرصتی برای آشنایی مدعوین با اهمیت جایگاه مدیریت بحران و ضرورت آمادگی و آموزش در این زمینه عنوان کرد و افزود: آگاه سازی و فرهنگ سازی جامعه از بلایای طبیعی، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و پدیده های طبیعی موثر باشد.

وی اظهار کرد: مانور امداد و نجات زلزله و اسکان و درمان اضطراری ۱۰هزار نفری، یکی از بزرگترین مانورهای امداد و نجات و اسکان و درمان اضطراری کشور است که به همت اداره کل مدیریت بحران استانداری ، فرمانداری تبریز ، جمعیت هلال احمر استان و سایر دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان و نیز نیروهای نظامی و انتظامی در استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مانور، با هدف تمرین و ارتقاء آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان بوده و نیز به عنوان دوره عملی برای شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی محسوب خواهد شد .

جواد ذاکر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این دوره با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت بر لزوم توجه ویژه نیروهای امدادی و خدمات رسان به ارتقاء آمادگی های لازم تاکید کرد.

یونس فاتح فرماندار تبریز نیز گفت: آگاه سازی و فرهنگ سازی جامعه، باعث می‌شود که مردم در زمان وقوع بحران، بدانند که باید چه کار کنند و چگونه از خود و خانواده خود محافظت کنند.
حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه مدیریت در زمان بحرانی از جمله بلایای طبیعی، بسیار مهم است، به تجربیات هلال احمر در زلزله خوی و ترکیه اشاره کرد.
در این دوره دکتر حسن نژاد عضو هیات علمی دانشگاه تبریز ، مهندس دشتی معاون امداد و نجات آتش نشانی و دکتر فتح اللهی معاون فوریت های پزشکی، آموزش های تخصصی زلزله و امداد و نجات را به مدعوین این دوره آموزشی ارائه کردند.

مانور امداد و نجات زلزله و اسکان و درمان اضطراری ۱۰هزار نفری ۱۸ دی ماه در تبریز برگزار می شود.

در این مانور، ۱۰ هزار نفر از مردم، در اثر یک زلزله فرضی ۶.۷ ریشتری، نیازمند اسکان و درمان اضطراری شده و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، وظیفه دارند که این افراد را اسکان داده و به آنها خدمات لازم را ارائه دهند.

  • منبع خبر : ایرنا