افزایش نسبی دما هوا طی هفته جاری در آذربایجان شرقی
افزایش نسبی دما هوا طی هفته جاری در آذربایجان شرقی
رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش نسبی دمای هوا طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با ملل پرس در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی نسبتاً ناپایدار طی امروز و فردا هستند.

وی ادامه داد: تداوم این سامانه‌ی بارشی در برخی نواحی به‌ویژه نواحی جنوب شرقی استان مانند میانه، چاراویماق و هشترود موجب ابرناکی، وزش باد و بارش باران و برف می‌شود.

وی  یادآور شد: از روز یکشنبه به تدریج با عبور سامانه بارشی، جوّی پایدار تا روز چهارشنبه در استان حاکم خواهد بود که دمای هوای نیز به طور نسبی افزایش می‌یابد.

امیدفر افزود: از بعدازظهر روز چهارشنبه، سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد که شدت آن بالا بوده و موجب بارش باران و برف می‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۱۳ و سه درجه بالای صفر بود که همچنین دمای فعلی آن هفت درجه‌ است که نسبت به دیروز تغییری نکرده است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان بیان کرد: ورزقان با دمای ۲۰ درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و جلفا با دمای ۱۷ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌ است.