کاش مقام مسئولی هم بود تا از شنیدن آمار بالای مجروحان و کشته شدگان جاده‌ای کهیر می‌زد!!!
کاش مقام مسئولی هم بود تا از شنیدن آمار بالای مجروحان و کشته شدگان جاده‌ای کهیر می‌زد!!!
کاش مقام مسئولی هم بود تا از شنیدن آمار بالای مجروحان و کشته شدگان جاده‌ای و درصد بالای قصور خودروسازان داخلی در این حوادث به گواه راهور کهیر می‌زد!!! کهیر بیماری پوستی که از حساسیت بدن شخص کهیر زده به انواع محرک‌های خارجی ایجاد می‌شود و باعث عوارض پوستی همچو قرمزی و خارش می‌شود و حال ببینیم کهیر وزیر محترم صمت چگونه است!!


به گزارش ملل پرس، پس از حدود ۹ ماه از تصویب آیین نامه واردات خودرو کارکرده وزیر صمت دلیل اصلی به تعویق افتادن و ترک فعل و عدم اجرای قانون را بیان داشتند کهیر زدن و عوارض پوستی جناب وزیر!!
(( از شنیدن اسم خودروهای واردات کهیر می‌زنم)) این جمله‌ای بود که عباس علی دولت آبادی با گفتنش توجه‌ها را به خود معطوف کرد آری درست شنیدید برای عدم اجرای قانون مصوب مجلس کهیرم می‌زنند و البته در ادامه شرح حالشان فرمایش فرمودند:شأن مردم ما خیلی بالاتر از این حرف‌هاست معتقدم باید آنقدر شرایط را باز گذاشت که مردم خود تصمیم بگیرند وانتخاب کنند!! ۹ ماه زمان نسبتاً زیادیست برای اجرای یک قانون مصوب مجلس که به گواه مصاحبه های مسولان و تصمیم گیرندگان فقط ابلاغ آیین نامه آن باقی مانده است در بسیاری کشورها چه نزدیک و چه دور پروژه‌های بسیار عظیمی در این مدت نه ماه شروع و به پایان خود نزدیک می‌شود در اینجا البته اگر به سیاه نمایی متهم نشویم قانون پس از عبور از مجلس شورا و سد شورای نگهبان و هیئت دولت رفع نواقص قضایی که همگان در انتظار ابلاغ آیین نامه آن هستند وزیر محترم صمت در گیرنده ها ظاهر می‌شود و از کهیر زدن و شنیدن این قانون صحبت می‌فرماید و در ادامه می‌افزاید که برای اجرا تلاش می‌کنیم حال شنونده این تناقضگویی‌ها را چگونه تفسیر می‌کند بماند!!آیا دولت پشیمان از اجرای قانون شده!؟


وقتی جناب وزیر از شنیدن نام خودروهای کارکرده کهیر می‌زنند آیا هنگام شنیدن آمار مجروحان و معلولان و کشته شدگان تصادفات جاده‌ای که به شهادت رئیس پلیس راهور که متخصص‌ترین فرد و کارشناس‌ترین ارگان در این زمینه می‌فرماید این ارابه‌های مرگ قصور بالایی در تلفات و معلولیت افراد جامعه دارد هم کمی عوارض پوستی به ایشان عارض می‌شود؟
کاش با شنیدن آمار سالانه ۱۷ هزار نفر کشته و ۶۰ هزار معلول در تصادفات جاده‌ای که ۳۰۰۰ نفر آنها قطع نخاع کامل هستند کمی کهیر میزدید که مطمئناً با اجرای آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به مراتب این آمار کاهش قابل توجهی می‌یابد.اگر نگاهی به آمار تلفات و معلولیت‌های تصادفات جاده ای در سال‌هایی که واردات خودرو آزاد بود می‌انداختید متوجه میزان کاهش قابل توجه تصادفات جاده ایه منجر به فوت میشدید.


جناب وزیر محترم صمت البته ما از سوابق و کارنامه قابل قبول شما در مپنا مطلعیم ولی اجازه دهید کهیر زدن از واردات خودروهای کارکرده خارجی برای وزیر صمت کشوری که خودروسازان تحت امرش کفایت کافی و توانایی تولید خودروهای صفر کیلومتری که حداقل قابلیت رقابت با خودروهای خارجی کارکرده ی داخل کشور را داشته باشند، بماند! نه کشوری که حتی رئیس پلیس راهور آن به تولیدات خودرویی داخل به عنوان یکی از متهمین اصلیه کاهنده جمعیت فعال جامعه مینگرد و از طرفی چه شده که شما در جایگاه مدعی العموم برای حفظ شآن مردم در برابر خودروهای کارکرده خارجی قرار گرفتید هرگاه این مردم توانستند خودروهای صفر کیلومتر خارجی را بدون هیچ مشکل ثبت سفارش کرده و به راحتی وارد کشور کنند آنگاه شما در برابر خودروهای کارکرده خارجی و شأن مردم موضع‌گیری قاطع داشته باشید.صدالبته شأن مردم هم بهانه خوبی برای انسداد در ابلاغ آیین نامه فوق الاِشاره ی معوق نمی‌تواند باشد نه الان که در انجام بدیهیات طفره میروید!
آقای وزیر، این ترفند نخ نما هم بهانه خوبی و متقنی برای عدم ابلاغ و اجرای آیین نامه که به مثابه مائده ی آسمانی برای بازار آشفته ی خودرو داخل است نمی‌تواند باشد!
همانطور که نبود خدمات پس از فروش بهانه مورد قبولی برای مردمی که در این چند ساله فقط وعده مسئولان مختلف را در این زمینه شنیده‌اند تا حبس اجرای قانون را با آن توجیه کرده و یا اجرا و ابلاغ آن را به پدیده نخ نمای این روزها یعنی خرید زمان موکول کنید…خواهشآ در بند نقش ایوان نباشید…
مردم و بازار را از این بلاتکلیفی نجات دهید!

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : ملل پرس