بلایی که زلزله ترکیه بر سر یک شهر آورد +‌عکس
بلایی که زلزله ترکیه بر سر یک شهر آورد +‌عکس
با گذر از آوارهای بتنی، راه به قلب شهر تاریخی «انطاکیه» باز می‌شود، در حالی‌که جاده‌های شهر مملو از حفارها و امدادگران با کلاه‌های سختِ ارتش و پلیس ترکیه است.

به گزارش ملل پرس به نقل از بی‌بی‌سی، «مهمت سوروغلو» از ۲۰ سال پیش و از زمانی که به عنوان مهندس برق بازنشسته شده، راهنمای تور بوده است و تاریخ شهر «انطاکیه» را برای هزاران گردشگر توضیح داده و حالا اولین بار است که پس از زلزله مهیب ترکیه، به این شهر بازگشته است.او می‌گوید: «انطاکیه جایی است که روحم را در آن پیدا می‌کنم. این شهری است که در آن اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم با صلح زندگی می‌کنند. این منطقه چند فرهنگی و چند زبانه است و گردشگران نیز مثل من از آن بسیار لذت می‌بردند.»

این شهر که در دوران رومیان و قرون وسطی به انطاکیه معروف است، شهری باستانی است. این شهر ۳۰۰ سال قبل از میلاد تأسیس شد و پایتخت منطقه‌ای امپراتوری روم بود. همچنین یکی از نخستین مراکز مسیحیت و برای یهودیت و اسلام حائز اهمیت بوده است.«مهمت سوروغلو» در روایتی از بازدید از این منطقه می‌گوید: «شهر پس از زلزله مهیب اخیر، تقریباً غیرقابل تشخیص است. در کنار اداره دولتی منطقه پارک می‌کنیم، جایی که ساعت ساختمان در ساعت ۰۴:۳۴ متوقف شده است؛ ساعتی که چند دقیقه پس از وقوع زلزله در صبح روز ۱۷ بهمن ماه را نشان می‌دهد.

  • منبع خبر : ایسنا