تشدید آلودگی هوا برای تمام گروه‌ها در البرز
تشدید آلودگی هوا برای تمام گروه‌ها در البرز
مدیر کل هواشناسی البرز گفت: تشدید وارونگی دمایی و آلودگی هوا به سبب پایداری جوی تا چند روز آینده در استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش  بهاروند احمدی اظهارداشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تداوم الگوی بلاک سطوح میانی و تشدید وارونگی دمایی در منطقه البرز مرکزی است  که کیفیت هوای استان را در بعضی ساعات و به تناوب در سطح ناسالم برای همه گروه‌ها قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه زمینه انباشت و افزایش غبار و غلظت آلاینده‌ها (PM۲.۵, AQI>۱۵۰)  در تمام شهرستان های البرز وجود دارد،‌ گفت: این وضعیت از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بهاروند احمدی  به مردم استان البرز توصیه کرد که  از انجام هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود خودداری کنند و  تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منازل خودداری کنند.

وی تاکید کرد: افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز و حضور در سطح شهر خودداری کنند و در منزل استراحت نمایند،‌ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن، پیاده روی و سایر فعالیت های ورزشی هوازی،پرهیز نمایند.

هوای استان البرز از ابتدای هفته جاری در وضعیت ناسالم  قرار گرفت و تاکنون هواشناسی هشدارهای متعددی در این خصوص صادر کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا