توران مهرزاد؛ اولین بازیگری که در تئاتر خوش درخشید
توران مهرزاد؛ اولین بازیگری که در تئاتر خوش درخشید
یک بازیگر رادیو گفت: از آنجایی که تئاتر علمی مملکت را استاد نوشین پایه‌ریزی کرد، خانم مهرزاد جزو اولین بازیگری بود که در عرصه تئاتر ظاهر شد.

به گزارش ملل پرس، آیین نکوداشت توران مهرزاد، هنرمند عرصه تئاتر، رادیو، دوبله، سینما و تلویزیون در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و شهین نجف‌زاده، بازیگر رادیو و تلویزیون در استودیوی شبکه خبر درباره کارنامه هنری خانم مهرزاد گفت: خانم توران مهرزاد از سال ۱۳۱۲ جزو اولین بازیگری بود که در عرصه تئاتر ظاهر شد. از آنجایی که تئاتر علمی مملکت را استاد نوشین پایه‌ریزی کرد، خانم مهرزاد از شاگردان اولیه او بود و در زمینه نمایش و هنر پشتوانه علمی داشت.

نجف‌زاده ویژگی خانم مهرزاد را قدرت بازیگری دانست و گفت: او به کار هنر و نمایش اهمیت می‌داد. خانم مهرزاد در وهله اول تئاتر و رادیو را انتخاب کرد، اما بعد از انقلاب در تئاتر ادامه نداد و در رادیو، سینما و تلویزیون همکاری داشت. حتی او کار‌های رادیویی را حفظ می‌کرد و بعد پای میکروفن می‌آمد. یعنی شخصیت را از روی متن نمی‌خواند و با شخصیت داستان زندگی می‌کرد. بخاطر دارم خانم مهرزاد متن‌ها را به خانه می‌برد، بازنویسی و حفظ می‌کرد و مثل صحنه تئاتر اجرا می‌کرد.

به گفته وی، اگرچه رادیو با تئاتر متفاوت است، ولی او با شناخت کامل از این رسانه بارِ حسی و عمیقی که لازمه شخصیت‌های تئاتری است، در رادیو بکار می‌برد و همین ویژگی‌هاست آثار این هنرمند را ماندگار می‌کند.

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان