روایت روز/ از آقایی «حسن» تا نفوذ قطری‌ها به تئاتر رویاها!
روایت روز/ از آقایی «حسن» تا نفوذ قطری‌ها به تئاتر رویاها!
ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از خرید منچستر یونایتد توسط قطری‌ها، پیروزی سپاهان مقابل زنیت روسیه، فینالیست شدن ایران و روسیه در کشتی آزاد باشگاه‌های جهان، حذف وفایی از مسابقات اسنوکر ولز تا آمادگی لهستان و چک برای تحریم المپیک پاریس.

به گزارش ملل پرس ، لیگ برتر فوتبال ایران در پنج فصل اخیر به حدی با ضعف گل‌زنی مواجه شده که مقایسه آمار آن با لیگ‌های دیگر به عنوان داده‌ای پرت در نظر گرفته می‌شود. ۲۰ هفته از بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران گذشته و تنها ۲۹۴ گل توسط ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها به ثمر رسیده است. این میزان گل زده باعث شده که لیگ بیست و دوم میانگین گل زده ۱.۸۴ در هر بازی داشته باشد که پس از لیگ بیست و یکم با میانگین گل زده ۱.۸۱ در هر بازی، بدترین آمار ثبت شده در تمام ادوار لیگ برتر فوتبال ایران است.اعزام قطعی۵ رشته از ایران به یونیورسیاد چینبا توجه به قطعی شدن برگزاری سی‌ویکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) که قرار است مردادماه سال آینده در چین برگزار شود، ناقوس انتخاب نفرات برتر در رشته‌های اعزامی از سوی ایران به صدا درآمده است. سی و یکمین دوره مسابقات تابستانی دانشجویان جهان (یونیورسیاد) ابتدا قرار بود سال ۲۰۲۱ برگزار شود که به تعویق افتاد و در نهایت تصمیم بر این شد که مسابقات از ۲۶ ژوئن تا ۷ ژوییه سال ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱) برگزار شود اما باز هم به دلیل همه‌گیری کرونا برای بار دوم لغو شد که در نهایت فیزو تصمیم گرفته است در تاریخ ۶ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در چنگدوی چین و در ۱۸ رشته ورزشی این دوره از مسابقات را برگزار کند.لهستان و چک هم آماده تحریم المپیک پاریس شدند

وزیر ورزش و گردشگری لهستان تحریم المپیک را قوی ترین کارت این کشور خواند و گفت که باید برای استفاده از آن آماده باشیم. به نقل از اسپورتال، کامیل بورتنیچوک وزیر ورزش و گردشگری لهستان گفت: اگر سایر اقدامات، کمیته بین‌المللی المپیک را مجبور به حذف روس‌ها و بلاروس‌ها از بازی‌های المپیک نکند، این کشور آماده تحریم المپیک پاریس است. او در این زمینه گفت: تحریم رقابت ها قوی ترین کارتی است که در اختیار داریم. ما باید برای در نظر گرفتن چنین سناریویی آماده باشیم و نمی‌توانیم فعلا آن را رد کنیم.حذف وفایی از مسابقات اسنوکر ولزملی پوش اسنوکر ایران با شکست مقابل حریفش از گردونه مسابقات ولز کنار رفت. حسین وفایی ملی‌پوش اسنوکر ایران که در جریان مسابقات ولز موفق شده بود در جمع ۱۶ بازیکن برتر این مسابقات قرار بگیرد، شب گذشته مقابل رابرت میلکینز انگلیسی با نتیجه ۴ بر ۱ شکست خورد و از صعود به جمع هشت نفر برتر مسابقات ولز بازماند. ملی پوش ایران در بازی اول خود با نتیجه ۴ بر ۲، در بازی دوم با نتیجه ۴ بر ۱ و در بازی سوم با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل حریفان خود به پیروزی رسید تا موفق شود به جمع ۱۶ بازیکن برتر این مسابقات راه پیدا کند.پیروزی حسن یزدانی در ۵۱ ثانیهتیم های بانک شهر ایران و نماینده هند در دور نخست رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان مقابل حریفان خود به پیروزی دست یافتند. هفتمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان از صبح امروز (جمعه) در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که در پایان دور نخست این مسابقات در گروه A تیم بانک شهر ایران با نتیجه ۱۰ بر صفر تیم گرجستان را مغلوب کرد و در گروه B نیز تیم هند با نتیجه ۶ بر ۴ از سد تیم ارمنستان گذشت. در مهم‌ترین کشتی‌ها حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در مصاف با حریف گرجستانی خود در ۵۱ ثانیه با اجرای فن سر و ته یکی و چند بارانداز ۱۰ بر صفر پیروز شد.عذرخواهی راموس بعد از هل دادن یک عکاسسرخیو راموس پس از هل دادن یک عکاس پس از بازی پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ، عذرخواهی کرد. به نقل از اکیپ، پاری‌سن‌ژرمن در دیدار رفت دور یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن‌مونیخ بازی ناامید کننده‌ای را به نمایش گذاشت. تیم پاریسی در خانه بازی می‌کرد اما دفاعی و دور از انتظار بازی کرد. پاری‌سن‌ژرمن در این بازی خانگی با یک گل شکست خورد تا کارش برای صعود به دور بعد سخت شود. جدال پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ تصویری تلخ برای سرخیو راموس به جا گذاشت. وقتی بازیکنان به سمت هواداران رفتند، مدافع فرانسوی یک عکاس را هل داد. دوربین ها این لحظه را ثبت کردند و این تصاویر به سرعت در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

  • منبع خبر : ایسنا