ضربه تنبیهی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی اقتدار انقلاب اسلامی را نشان داد
ضربه تنبیهی نیروهای مسلح به رژیم صهیونیستی اقتدار انقلاب اسلامی را نشان داد
ملل پرس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران و مجازات رژیم صهیونیستی گفت: ضربه تنبیهی و بازدارنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با محوریت نیروی هوا فضای سپاه، مولفه‌های اقتدار انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت را در سپهر دیپلماسی و نظام بین‌المللی به رخ کشید.

به گزارش ملل پرس، آیت الله «سیدمحمدعلی آل هاشم» در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز افزود: با این تنبیه، هیبت و هیمنه پوشالی این رژیم شکسته شد و ضربه و مجازات تاریخ ساز این رژیم، پرده برداری جدید از ایران انقلابی در نگاه جهانیان بود.

وی اظهار کرد: برای تنبیه فزاینده وقاحت افسارگسیخته رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، این اقدام یک تصمیم استراتژیک عقلانی و یک ضرورت اجتناب ناپذیر بود و با این حمله از خاک پاک ایران دفاع کردیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ضربت ترکیبی که شنبه شب به رژیم صهیونیستی وارد شد، کف توانمندی‌های ایران انقلابی بود، گفت: رژیم صهیونیستی با حداکثر توانمندی‌ های راداری و پدافندی خود نتوانست موشک‌ ها و پهپادهای مهاجم را عقب براند.

آیت الله آل‌هاشم، با بیان اینکه این تنبیه از چند بعد دارای اهمیت است، ادامه داد: این تنبیه هوشمندانه محصول تصمیم رهبر انقلابی است که فرمودند: « ما رژیم صهیونیستی را پشیمان می‌کنیم.” و رهبر معظم انقلاب اسلامی در قامت فرمانده کل قوا، با تدبیر، عقلانیت و شجاعت، جلوی شرارت رژیم صهیونیستی و فریب و نیرنگ نظام سلطه را گرفتند.

وی یادآور شد: ضربه موشکی و پهپادی ایران به همه نشان داد که سرنخ تحولات سریع غرب آسیا دست کیست و نظم جدید غرب آسیا با کدامین اراده به سمت اقتدار و ساماندهی پیش می رود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با این اقدام نقش، جایگاه و ارزش جمهوری اسلامی را در میان ملت فلسطین و جهانیان ارتقا یافت و نقش و نفوذ بیشتر جمهوری اسلامی در غرب آسیا تسهیل خواهد شد.

آیت الله آل هاشم، افزود: عملیات شجاعانه، دفاع مشروع و عملیات وعده صادق علاوه بر کارکردهایش در حوزه بازدارندگی و تنبیه رژیم صهیونیستی، جایگاه ایران در کشورهای منطقه را ارتقا داد و موج جدیدی را در بستر سیاست داخلی ایجاد کرد و یک اجماع ملی در حمایت از اقدام تنبیهی ایران به رژیم اشغالگر قدس شکل گرفت.

وی اظهار کرد: این عملیات نشان داد که جامعه ایران با وجود اختلاف سلیقه در داخل، در مقابل دشمن ید واحده هستند و این عملیات خواسته ای از پایین به بالا بود و انجام آن موجب همبستگی بین ایرانیان شد و همه مردم کشور خود را در این عملیات سهیم می‌دانند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سوخت اصلی موشک های پرتاب شده، حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود، گفت: وحدت کلمه پیرامون عملیات «وعده صادق» می تواند الگویی برای موضوعات مهم کشور باشد.

آیت الله آل‌هاشم، با اشاره به اینکه بار دیگر دنیا، ریاکاری و حاکمیت استانداردهای دوگانه را در اردوگاه استکبار غربی مشاهده کردند، ادامه داد: نظام سلطه تلاش کرد تا آبروی رفته در حوزه نظامی را در میدان دیپلماسی جبران کند اما در شورای امنیت نیز ناکام ماند.

وی یادآور شد: از طرف مردم آذربایجان و تبریز قهرمان به رژیم صهیونیستی اعلام می کنم که اگر بار دیگر خیانت یا جنایتی مانند حمله به کنسولگری ایران انجام دهد، بداند که تنبیه و مجازات و دفاع مشروع ما محکم و سخت تر خواهد بود.

سپاه زینت نظام اسلامی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیست سپاه در ۲ اردیبهشت گفت: سپاه مولود مبارک انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه و مظهر عینی و مجسمی برای شعارهای انقلاب اسلامی است.

آیت الله آل هاشم، افزود: سپاه در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم اعم از مسلمان غیرمسلمان، شیعه و سنی، زن و مرد، روستایی و شهری و تمام مردم ایران و ملت‌های مستضعف منطقه است.

وی با بیان اینکه سپاه زینت نظام اسلامی است، اظهار کرد: تمام مردم، جناح ها، گروه ها و تشکل ها، سپاه را دژ و پناه خود می دانند چراکه سپاه از مردم و برای مردم است.

امام جمعه تبریز گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری های نظامی و فنی در اختیار دارد و این نهاد انقلابی و نیروهای مسلح، عنصر اقتدار کشور هستند و باید تقویت و حمایت شوند.

آیت الله آل هاشم با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان این نهاد انقلابی، فرماندهان و کارکنان و بسیجیان استان، ادامه داد: همه مردم استان پاسدار انقلاب هستند.

  • منبع خبر : ایرنا