عزم مدیریت آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است
عزم مدیریت آذربایجان‌شرقی برای جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی است
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجماع و عزم مدیریت استان، اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری لازم را در این راستا داشته باشند.

عابدین خرّم در جلسه‌ی ستاد سرمایه‌گذاری استان اظهار کرد: وقتی به دنبال جذب سرمایه برای استان هستیم، باید پیش‌نیازها و زیرساخت‌های آن از جمله تامین زمین، انرژی و دسترسی آسان به حمل‌ونقل مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کمبود برق یکی از مشکلات اصلی توسعه‌ی صنعتی در استان است، افزود: براساس برآوردها ۱۵۰۰ مگاوات برق در استان برای توسعه‌ی صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات نیاز است.

وی گفت: در حوزه‌ی آب اگر مشکل پایاب پنج سدی که به صورت ۱۰۰ درصد اجرا شده‌اند، حل شود و چهار سد دیگر که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز تکمیل شوند، با کمبود مواجه نخواهیم بود.

خرّم در خصوص طرح‌های سرمایه‌گذاری شهرستان میانه شامل ایجاد مجتمع پتروشیمی و سه مجتمع فولادی، گفت: سوابق پرونده‌ها و پیشنهادهای سرمایه‌گذاران این طرح‌ها به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال و حداکثر ظرف یک ماه آینده، نظر کارشناسی دستگاه‌ها اعلام شود.

وی در خصوص طرح احداث نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی یادآور شد: با توجه به نیاز مبرم استان به تامین برق ضروری است زمین مورد نیاز این شرکت حداکثر ظرف مدت یک ماه از سوی اداره کل منابع طبیعی و شهرک‌های صنعتی استان تأمین شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: سرمایه‌گذار نیز با عزم راسخ و بدون معطلی پای کار بیاید و مجوزهای لازم نیز باید در این مدت صادر شود.

به گزارش ملل پرس ، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه طرح توسعه یک واحد صنعتی در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون دلار و ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر تصویب و همچنین مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سراب بررسی شد.