مذاکره با کارخانجات سازنده برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی برای تبریز
مذاکره با کارخانجات سازنده برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی برای تبریز
به گزارش ملل پرس:مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تبریز از آغاز مذاکره برای خرید و الحاق ۱۰ دستگاه اتوبوس هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز خبر داد.

 ایمان غنی زاده ضمن گرامیداشت روز ایمنی در حمل و نقل، گفت: پیرو دستور شهردار کلانشهر تبریز و در راستای استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون وسایل نقلیه برقی، هیبریدی در جهت کاهش آلودگی هوا، مذاکرات برای خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس شارژی آغاز شد.

وی افزود: توسعه حمل و نقل عمومی و پاک می‌تواند میزان انتشار اکسید نیتروژن را بین پنج تا ۳۷ درصد و میزان انتشار ذرات معلق را بین ۱۰ تا ۳۸ درصد، بسته به نوع وسیله نقلیه کاهش دهد. بر این اساس حمل و نقل پاک مسایل و مشکلات بسیاری را در شهر می تواند حل کند که مهم‌ترین آن کاهش آلودگی هوا و کاهش حضور خودروهای تک سرنشین در سطح شهر است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه اظهار کرد: توسعه سیستم حمل و نقل پاک و استفاده ایمن از آن، ضروریاتی دارد که طی سالیان اخیر مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته و ایستگاه‌های شارژ اتوبوس در میدان فهمیده و میدان شهدا ایجاد شده است اما با این وجود لازم است تا در همه پروژه‌ها، توجه به مد حمل و نقل پاک و تعیین زیرساخت های لازم بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی گفت: برای بررسی بیشتر طرح های ارائه شده از لحاظ کیفیت، زیرساخت های لازم، مدیریت هزینه، توجیه اقتصادی و بازدهی طرح و اخذ مجوزهای لازم مراتب به کمیته فنی بازرگانی و هیئت مدیره محترم شرکت ارجاع شد تا پس از اخذ نتیجه کمیته فنی بازرگانی و مجوز هیئت مدیره محترم نسبت به تامین منابع مالی و اعتبارات لازم از شهرداری تبریز و شورای اسلامی کلانشهر تبریز پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا