سکوت در مورد مساله فلسطین بدتر از قرارگرفتن در جبهه باطل است
سکوت در مورد مساله فلسطین بدتر از قرارگرفتن در جبهه باطل است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه در مقوله فلسطین حد وسطی وجود ندارد، گفت: یک طرف حق و یک طرف باطل است و سکوت کردن در این موضوع، مهلک تر از قرار گرفتن در جبهه باطل و دشمن است.

به گزارش ملل پرس، سیدمحمدحسین بلاغی در محفل ادبی « مبشرات» که در آستانه روز قدس برگزار شد، اظهار کرد: امروز فلسطین، مسئله کل جهان و در واقع رویارویی حق و باطل است.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با شعرا و ادبا گفت: ایشان شعر را از قدرتمندترین رسانه ها و تولید سرمایه‌های معرفتی و معنوی عنوان کردند .

بلاغی، جایگاه شعر و رسانه در تبیین حقایق در عصر حاضر را مهم توصیف کرد و گفت: هم رسانه و هم ادبیات مقاومت باید فعال باشد و منحصر به یک رویداد و حادثه نباشد بلکه یک جریان رسانه ای و ادبی با محوریت مقاومت باید ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شعر مقاومت جامعه را از بی طرفی به سمت حقیقت طلبی رهنمون می شود، موج ایجاد می کند و شورآفرینی می کند.

بلاغی با اشاره به اینکه رسانه و شعر و ادبیات مقاومت نباید تنها به واژه ها و تصنیف ها و تصویرها بسنده کند، گفت: شعر مقاومت نیازمند روایتگری است .

وی اظهارکرد: در این راستا به سه نوع روایتگری نیاز داریم که یکی روایت نسل کشی و فاجعه انسانی، دیگری مقاومت مردم فلسطین و سومی روایت گروه هایی است که در جریان فلسطین سکوت کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین تدبیر امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس را اتفاقی عظیم برای جهانی شدن مسئله فلسطین برشمرد و از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه دعوت کرد تا حضوری گسترده و تاثیرگذار در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

به گزارش ملل پرس، در این آیین چند تن از اهالی رسانه به تبیین ابعاد رسانه ای طوفان الاقصی پرداختند و تعدادی از شاعران شاخص استان نیز اشعار خود با موضوع فلسطین را قرائت کردند.

رونمایی از نماهنگ “ماه فلسطین ” و تجلیل از خانواده شهید عبدالصمد امام پناه – از شهدای طریق القدس – و همچنین امین عبداللهیان از فعالان فرهنگی حوزه فلسطین از دیگر برنامه های این آیین بود.

محفل ادبی و رسانه ای مبشرات در راستای گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت اصحاب شعر و ادب در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا