مسئولان ذیربط تکلیف ترافیک تبریز را روشن کنند
مسئولان ذیربط تکلیف ترافیک تبریز را روشن کنند
امام جمعه تبریز اظهار کرد: مسئولان ذیربط در سازمان‌های مختلف، تکلیف ترافیک این شهر را روشن کنند.

آیت الله سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ی تبریز با بیان این‌که ترافیک شهری مقوله‌ای حائز اهمیت است، گفت: مشکل ترافیک تبریز را یک بار تذکر دادم اما اثری نمی‌بینم، ترافیک تاثیر مستقیم در جسم و روان مردم می‌گذارد.

به گزارش ، وی افزود: امروزه مدیریت ترافیک یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است چرا که با توسعه شهرها و افزایش جمعیت شهرنشینان، تعداد خودروها افزایش یافته و باعث ایجاد ترافیک، مشکلات آلودگی زیست محیطی و هدر رفت زمان شده است.

وی با بیان این‌که ارتش یمن با شلیک پهپاد و موشک، دو کشتی عازم  اسرائیل را مورد هدف قرار داده و مانع حرکت آنها شده است، تصریح کرد: آنها علی‌رغم فشارها و تهدیدهای آمریکا همچنان با صلابت و استوار در میدان دفاع جانانه از مظلومان غزه حمایت می‌کنند و می‌گویند تا راه را باز نکنید ما راه رژیم صهیونیستی را باز نخواهیم کرد.

آیت الله آل‌هاشم افزود: امروز در پی حمله‌ی تروریستی به فرماندهی انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از ماموران به شهادت رسیده و هفت نفر از ماموران فداکار فراجا مجروح شدند و ما در نماز جمعه تبریز ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، یاد شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه فرمایشات و بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با  اعضای ستاد کنگره‌ی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، ضرورت دارد به سمع و نظر عموم مردم برسد، گفت: برشمردن ویژگی‌های مردم قهرمان آذربایجان رسم همیشگی رهبر معظم انقلاب است که در این دیدار به خطه‌ی شهادت و سابقه فرهنگ جهاد و شهادت پرداختند که باید اقدامات لازم در جهت فرمایشات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب از سوی مسئولان و جامعه فرهنگی انجام گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز به وتوی قطعنامه آتش بس غزه توسط آمریکا اشاره کرد و گفت: این هفته شاهد اقدام غیر بشر دوستانه از سوی آمریکا بودیم آمریکا بار دیگر خوی استکباری ستیزی خود را به نمایش گذاشت، وتوی این قطعنامه توسط آمریکا مجوز تدوام نسل‌کشی ساکنان غزه است.

وی افزود: این اقدام غیرانسانی سند دیگری از نقش مستقیم آمریکا در کشتار مردم مظلوم غزه را نمایان کرد، ۱۳عضو شورا به این قطعنامه رای موافق داشتند و آمریکا تنها کشوری بود که آن را وتو کرد. 

وی با بیان اینکه در جنگ غزه بار دیگر ثابت شد هر چه فریاد داریم باید سر آمریکا بزنیم، ادامه داد: دیپلماسی آمریکایی در حال به جا گذاشتن کشتار و ویرانی است و اهدافی که آنها در جنگ غزه به دنبال آن هستند با یکدیگر قابل جمع نیستند آنها هم می‌خواهند مدافع کشتار غزه باشد و هم از تبعات آن با چند اظهار نظر محفوظ بمانند.

امام جمعه تبریز به فساد ارزی چای دبش که در چند روز اخیر در رسانه‌ها برجسته شده اشاره کرد و ادامه داد: یکی از نکات مهم این است که حاکمیت در مسئله فساد با کسی مماشات نداشته و با مفسد در هر شرایطی برخورد خواهد کرد. 

وی به سخنان وزیر محترم اقتصاد در رابطه با این اختلاس نیز اشاره کرد و خطاب به وی تصریح کرد: وزیر محترم مدعی شدند که پرونده فساد چای حدود ۹ماه قبل از رسانه‌ی ملی اطلاع رسانی شده بود و موضوع جدیدی به شمار نمی‌رفت که پیش چشم مردم به رخ کشیده شود، آقای وزیر مسئله دیگر ضرورت شفافیت در این پرونده‌ها است که باید صریح و شفاف ابعاد مسئله را به افکار عمومی توضیح داد و این توضیح اجازه پیشرفت اتهام به نظام تحت عنوان فساد سیستمی به معاندین و ضد انقلاب را نمی‌دهد و از سوی دیگر موجبات همراهی افکار عمومی در مبارزه با مفاسد را بیش از پیش فراهم می‌کند.

آل هاشم به روز پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهش یکی از اساسی ترین نیازها برای میل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است، قدرت و استقلال هر کشوری در پژوهش و تولید علم استوار است بنابراین نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی یکی از شاخص‌های اصلی پیشرفت محسوب می‌شود.

وی به ۲۶آذرماه روز حمل و نقل نیز اشاره کرد و افزود: توسعه‌ی اقتصادی یک کشور به طور کلی با بهبود کیفیت زندگی ساکنانش نشان داده شده که معمولا با استفاده از شاخص توسعه انسانی اندازه‌گیری می‌شود، زیرساخت‌های حمل نقل جاده‌ای یکی از عوامل کلیدی در رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: این سیستم به عنوان کنترل کننده اقتصاد کشور پیوند حیاتی بین تولید و مصرف را ارائه می‌دهد و میزان ترافیکی که در جاده‌های ایران در حال حرکت است از پیشرفت حمل و نقل جاده‌ای خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۷آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح بوده که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده، گفت: این روز یادآور عروج سرخ مجاهدی خستگی ناپذیر و عالمی ربانی است که از پیشرانان اندیشه‌ی وحدت حوزه و دانشگاه بود، این شهید والا مقام در راه تحقق اندیشه و آرمان بلند خود، که از اندیشه امام راحل برخواسته بود تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام داد که به پاس فعالیت‌های چشم گیر این شهید روز ۲۷آذرماه به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده که به لزوم ارتباط و همکاری این دو قشر اندیشمند تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به روز دانشجو که هفته گذشته بود اشاره کرد و ادامه داد: دانشجویان شما امیدهای آینده این کشور هستید سعی کنید دچار انفعال نشوید و امید  را در بین خود، جامعه و دانشگاه ایجاد کنید، واقعیت‌ها و نکات مثبت را همیشه بیان کنید در مقابله با دشمنان صریح و قاطع باشید و مرزتان را با کسانی که با مبانی انقلاب اسلامی مشکل دارند مشخص کنید.

وی به دیدار خود با آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: بنده در این دیدار به جایگاه فوتبال در فرهنگ جامعه اشاره کردم و توجه به اخلاق در میادین فوتبال و رعایت عدالت در بازی‌های لیگ برتر به خصوص بازی تراکتور و احیای تیم فوتبال ماشین سازی را مطالبه کردم چرا که توجه به فوتبال تبریز بر همگان مشخص است به ویژه توجه به تیم‌های پایه که می‌تواند باعث ظهور نسل طلایی شود. و همانند سال ۹۸ که پیروزی و موفقیت فوتبال ملی باعث نشاط و انسجام ملت شد.

  • منبع خبر : ایسنا