واریز ماهانه ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به حساب‌ها براساس بعد خانوار
واریز ماهانه ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان به حساب‌ها براساس بعد خانوار
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از توزیع دو میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذا، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری ساده و ۲۲۰ هزار سبد کالا در طرح اطعام مهدوی بین نیازمندان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ملل پرس، سیدابوالفضل پرپنچی در نشستی خبری با اشاره به ۱۲۰ نوع خدمتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود، گفت: ۷۸ هزار و ۷۴۸ خانواده (بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر) در استان تهران تحت حمایت هستند که براساس جمعیت ۱.۸۳ درصد کل استان را در بر می‌گیرند. 

وی با اشاره به راه اندازی امداد هوشمند بیان کرد: اکنون در امداد هوشمند مردم ثبت درخواست می‌کنند و براساس اطلاعاتی که به سامانه ما وصل هستند، یک بررسی اولیه انجام و نهایتا بعد از تایید، وارد چرخه حمایتی می‌شوند. 

پرپنچی بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات، باعث افزایش سرعت و افزایش رضایتمندی و … شده است. 

وی در ادامه به موضوع رفع فقر مطلق اشاره کرد و افزود: در مرحله شناسایی، افرادی را شناسایی شده‌اند که پس از جمع بندیها در بحث ارائه خدمات درمان، سرپناه و معیشت و … خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.  

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره طرح اطعام مهدوی گفت: امسال ۲۴۳ اشپزخانه با ما همکاری کردند و مددکاران و جهادگران و خیران در پخت و توزیع غذا به ما کمک کردند. 

به گفته پرپنچی، ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار پرس غذا، یک میلیون و ۳۲۵ هزار افطاری ساده و ۲۲۰ هزار سبد کالا در استان تهران، با اعتباری بالغ بر ۲۷۹ میلیارد تومان بین نیازمندان توزیع شد.

افزایش ۲۲ درصدی مستمریها؛ واریز از ۴۵۰ هزار تا یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بنابر بعد خانوار 

وی در ادامه با بیان اینکه مستمری امداد امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۲ درصد افزایش یافت افزود: خانواده یک نفره ۴۵۰ هزار تومان، دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، چهارنفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان مستمری ماهانه به حسابشان واریز می‌شود. 

 پرپنچی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۸۴ هزار و ۴۲۱ حامی طرح اکرام و ایتام در سطح استان تهران داریم، خاطرنشان کرد: این حامیان از ۵۴۱۰ یتیم و ۱۶ هزار و ۶۸ خانواده محسنین حمایت می‌کنند. 

افزوده شدن ۴۵۰۰ حامی به تعداد حامیان کمیته امداد 

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان ۴۵۰۰ حامی دیگر به تعداد حامیان کمیته امداد تهران اضافه شد.

پرپنچی درباره عید فطر و زکات فطره گفت: بر اساس ارقم ثبت شده تاکنون حدود ۱۰ میلیاردتومان بابت زکات فطره جمع آوری شده است. پیش بینی می‌شود این رقم به بیش از ۲۲ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار و ۴۰۳ خانوار در حوزه اشتغال حمایت شدند، افزود: ۲۲۳۳ مورد وام اشتغال داده شد و ۲۷۲۳ مورد از هم افزایی بانکی استفاده کردند.

 وی ادامه داد: برای ۲۳۸۳ مورد کاریابی انجام و به ۷۰۷۷ مورد آموزش داده شد. همچنین  ۱۴۰۹ مورد توسط راهبران شغلی،اشتغال ایجاد شده است.

تامین مسکن و سرپناه، بیشترین خواسته مددجویان که از خردادماه آغاز می‌شود

آمادگی احداث مسکن در صورت واگذاری زمن از سوی فرمانداریها

پرپنچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه مسکن بالغ بر ۲۰ هزار خانوار مددجو مستاجر هستند، یادآور شد: بزرگترین مشکل در کلانشهرها، بحث سرپناه است. معمولا اولین چیزی که از خرداد ماه بین مراجعات خانواده بیشتر داریم، بحث مسکن است. 

پرپنچی گفت: در بخش خرید سال گذشته ۳۵۲ واحد در پیشوا خریداری و تحویل شد و ۵۵ واحد دیگر خریداری و به مددجویان تحویل داده شد. همچنین برای کمک به احداث ۲۳۷ مورد مسکن اقدام شده است.

وی گفت: هر کدام از فرمانداری ها و بخشداریها و دهیاریها به ما زمین رایگان دهند، آمادگی داریم برای مددجویان مسکن ایجاد کنیم.  
وی ادامه داد: حداقل تهیه آپارتمان برای مددجویان کمتر از ۴۰۰ میلیون نیست و از خیرین تقاضا داریم در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه با اشاره به افزایش مراجعات به کمیته امداد گفت:  حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ خانوار از سال ۹۹ تاکنون به مددجویان کمیته امداد اضافه شده البته کمیته امداد کمک های موردی را نیز به افرادی که مراجعه کرده اند پرداخت کرده است.

پرپنچی در ادامه با بیان اینکه با ورود به مناطق کمتر برخوردار در بحث محله شهید هرندی با ۱۴ الی ۱۵ مرکز نیکوکاری که فعال هستند، توانستیم بسیاری از خانواده های گرفتار را شناسایی کنیم، افزود: برنامه‌های توانمند سازی را با گروه‌های مختلف حمایتی پیگیری می‌کنیم. در بحث خانواده معتادان متجاهر که گرفتار هستند نیز کمکهایی صورت گرفته است. 

پرپنچی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص مشارکتهای مردمی گفت: ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان در تهران صدقه جمع آوری شده است همچنین زکات و … ۶۲ میلیارد تومان و ۲۵۴ میلیارد تومان نیز کمکهای مبتنی بر نیاز بوده است.