ورود ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز
ورود ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز
در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، چند تن از اعضای شورای شهر تبریز، سرپرست شهرداری تبریز و مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز از ۱۹ دستگاه اتوبوس جدید رونمایی شد.

به گزارش ملل پرس، مهدی یوسفی، سرپرست شهرداری تبریز در این آیین اظهار کرد: این ۱۹ دستگاه از ایران خودرو دیزل به مبلغ حدود ۸۵۰ میلیارد ریال خریداری و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم همشهریان عزیز نیز در حفظ و نگهداری این اتوبوس‌ها کوشا باشند. 

یوسفی بیان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر ادامه‌دار باشد و در سال ۱۴۰۱ امیدوام تعداد بیش‌تری اضافه کنیم.

وی یادآور شد: وضعیت ناوگان اتوبوسرانی تبریز به خاطر تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور و عدم وجود امکان تزریق اتوبوس جدید به ناوگان مناسب نیست و امیدواریم شاهد گشایش در این حوزه باشیم.

سرپرست شهرداری تبریز تاکید کرد: از همشهریان درخواست می‌کنیم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده و از خودروهای شخصی خود کمتر استفاده کنند چراکه همین موضوع می‌تواند مشوق مدیریت شهری در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی باشد.

وی بیان کرد: از تلاش‌های همکاران خود از جمله مدیران و کارکنان اتوبوسرانی که زمینه‌ی خرید اتوبوس‌های جدید را فراهم کردند تقدیر و تشکر می‌کنم.

سرپرست شهرداری تبریز گفت: شهروندان منتظر خبرهای خوش دیگر در حوزه‌ی حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس و مترو باشند.

وی تاکید کرد: توسعه‌ی مترو نیز تداوم دارد اما به خاطر اینکه عملیات مترو در زیر زمین اتفاق می‌افتد، زحمات انجام شده چندان قابل رویت نیست اما تمام تلاش‌ما در حال حاضر تکمیل خط یک است.

تلاش برای راه‌اندازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در سال ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی شهرداری تبریز نیز در این آیین اظهار کرد: این اتوبوس‌های جدید در خطوط بخش خصوصی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و وارد مسیر تندرو نمی‌شوند.

ایوب اسماعیلی افزود: اتوبوس‌های جدید به زودی از طریق شرکت واحد اتوبوسرانی با اولویت رانندگان این شرکت به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی تاکید کرد: حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز که تاکنون به صورت دربستی فعالیت می‌کردند، به زودی با کمک شورای اسلامی شهر، فرمانداری و شهرداری تبریز وارد حمل و نقل عمومی خواهند شد.

وی یادآور شد: همچنین از طریق اوراق مشارکت دولتی در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۰۰۰میلیاردریال به حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت که پیش بینی می شود در سال جدید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید راه اندازی شود.