تعیین تکلیف آموزش دانش‌آموزان بیمار و کرونایی
تعیین تکلیف آموزش دانش‌آموزان بیمار و کرونایی
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از تعیین تکلیف آموزش دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای بیماری خاص خبر داد و گفت: مقرر شد که از طریق بستر «شاد» محتوای مورد نیاز دانش‌آموزان از سوی معلم در اختیار قرار بگیرد.

صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با ملل پرس ، درباره وضعیت آموزش دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای بیماری خاص که امکان حضور در مدرسه را ندارند اظهار کرد: این موضوع هفته گذشته بررسی و پیشنهادهایی پیرامون آن مطرح بود.

وی افزود: درباره چگونگی آموزش این گروه از دانش‌آموزان تصمیم گیری و مقرر شد که از طریق بستر «شاد» محتوای مورد نیاز دانش‌آموزان از سوی معلم در اختیار قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس معلم یا خارج از زمان آموزش رسمی و یا در زمان آموزش، نسبت به ارائه محتوای مورد نیاز در قالب فایل و سایر موارد اقدام می‌کند گفت: معلم، گروهی از دانش آموزانش که دارای بیماری خاص هستند و یا به کرونا مبتلا شده‌اند را در این گروه اختصاصی که اسامی‌شان در سامانه “ایران من” ثبت شده، خواهد داشت و تنها به آنها آموزش می‌دهد و آنگونه نیست که اگر دانش‌آموزی به هر علتی – به جز موارد گفته شده-  غیبت کرد، بتواند در این گروه قرار گرفته و از آموزش‌ها بهره‌مند شود.

ستاری‌فرد همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر برخی شنیده‌ها پیرامون مخالفت نماینده آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در جلسه کمیته اضطرار شب گذشته تهران علی‌رغم نگرانی‌هایی که نسبت به تداوم آلودگی هوا وجود دارد گفت: معمولا کمیته اضطرار پس از شنیدن اظهارات کارشناسان و نمایندگان استان‌ها به جمع‌بندی می‌رسد و آموزش‌وپرورش هم تنها یک عضو است.  نماینده استان در جلسات استانی شرکت می‌کند و در مجموع با توجه به شرایط و اقتضائات استانی تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: کمیته به این جمع‌بندی رسیده که مدارس تعطیل نشوند اما فعالیت‌های آزاد، ورزشی و اردویی که در محوطه آزاد انجام می‌شود، لغو شوند. با این حال طبق گزارش‌هایی که ما دریافت کرده‌ایم، به تدریج از شدت آلاینده‌ها کاسته می‌شود. ضمن آنکه آموزش و پرورش مجری مصوبات بوده و مصوبات کمیته اضطرار لازم‌الاجراست.