شریک جدید تجاری ایران از اروپا می آید
شریک جدید تجاری ایران از اروپا می آید
رییس سازمان توسعه تجارت برای به منظور توسعه روابط تجاری ایران و صربستان، در راس هیاتی عازم این کشور شد.

به گزارش ملل پرس ، هیات تجاری ایران به سرپرستی علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت صبح امروز عازم صربستان شد.

این سفر پنج روزه با هدف توسعه همکاری‌های دوجانبه، پیگیری موضوعات مطروح شده در کمیسیون مشترک دوجانبه و برنامه‌ریزی برپایی دور بعدی اجلاس این کمیسیون در ایران و توسعه مناسبات تجاری انجام شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مقرر است در روز اول این سفر همایشی در اتاق بازرگانی صربستان برگزار و  فرصت‌های تجاری دو کشور معرفی و جلسات مذاکرات دوجانبه بین تجار دو کشور برگزار شود.

همچنین در این سفر پیمان پاک، دیدارهایی با مسئولان عالی‌رتبه صربستان از جمله وزیر امور خارجه، وزیر کشاورزی، وزیر معدن و انرژی، قائم مقام وزارت تجارت و وزارت دارایی صربستان خواهد داشت.

در این سفر نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، رییس اتاق بازرگانی قزوین و جمعی از تجار در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، گردشگری، صنایع غذایی محصولات آرایشی بهداشتی، مواد اولیه پلیمری و کامپاند، فرتیلایزر و اوره، پارافین، مبلمان و صنایع چوب، بذر و سم و کود، محصولات کشاورزی، فناوری اطلاعات، محصولات دانش‌بنیان و … معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران را همراهی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر صمت هفته گذشته نیز در جریان سفر به ازبکستان، چند تفاهم نامه همکاری را نهایی  و مقدمات  افزایش تجارت مشترک میان دو کشور فراهم کرد.

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی گمرک میزان صادرات ایران از سال ۱۴۰۰ بار دیگر مثبت شده و این روند مثبت در سال جاری نیز ادامه داشته است.

  • منبع خبر : ایسنا