شنبه ها تعطیل می‌شود؟ | یک گام تا افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری
شنبه ها تعطیل می‌شود؟ | یک گام تا افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری
حسین گودرزی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: پیروی صحبتی که با رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری ادارات داشتم، به‌احتمال زیاد این لایحه هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش ملل پرس، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان، گفت: لایحه اصلاح ماده ۸۳ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و ۴ ساعت کاهش کار در هفته بعد از اصلاح اخیر در کمیسیون اجتماعی از هفته قبل به‌مدت ده روز روی سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان قرار دارد و به‌احتمال زیاد و پیروی صحبتی که با ریاست محترم مجلس داشتم، هفته آینده در دستور جلسات صحن قرار خواهد گرفت.


وی گفت: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از ۴۴ ساعت به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد که در این شاخص ایران در زمره کشورهای توسعه‌یافته قرار می‌گیرد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی بیان کرد: در دو سده اخیر جنبش‌های کارگری در جهان برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات تلاش زیاد و مستمری داشته‌اند.

گودرزی تأکید کرد: در این لایحه مجلس و دولت مصمم هستند با افزایش تعطیلات هفتگی به دو روز و ۴ ساعت کاهش کار در هفته در جهت ارتقاء منزلت کارکنان و تقویت کیفیت کار، حضور بیشتر اعضای خانواده کنار همدیگر و تقویت خانواده‌محوری در جامعه بر اساس ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان اقدام کنند

  • نویسنده : حمیدرضا فضلی
  • منبع خبر : همشهری آنلاین