شهرداران چشم به بودجه‌ی کشوری ندوزند
شهرداران چشم به بودجه‌ی کشوری ندوزند
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان این که شهرداران با تغییر نگرش و به کارگیری روش‌های خلاقانه، ثروت تولید کنند، تاکید کرد: شهرداران نباید چشم به بودجه‌ی کشوری بدوزند بلکه باید اشتغال زایی کرده و به دنبال درآمدزایی باشند.

مهدی جمالی نژاد عصر یکشنبه در نشست مشترک فرمانداران و شهرداران آذربایجان شرقی، با بیان این‌که طی سال جاری حدود ۱۳۶ میلیارد تومان در حوزه‌ی عمرانی پرداخت شده است، گفت: خواسته‌ی شهرداران تا حدودی در حوزه عمرانی مورد توجه قرار گرفته شده، به طوری که پرداختی‌ها ۷۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: برای اولین بار توانستیم در کشور قرارگاه لجستیک را برای تامین و تجهیز ماشین آلات سنگین تشکیل دهیم که دستاورد آن  نیز ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در بحث نوسازی ناوگان و حمل و نقل عمومی بود.

وی ادامه داد: پیگیر موضوعاتی از جمله منابع حاصل از ماده ۲۳ مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی و تخصیص آن به شهرداری‌ها هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان این‌که نوروز امسال شاهد سفرهای زیادی خواهیم بود، گفت: شهرداران تدابیر لازم را برای این ایام بیاندیشند، زیباسازی ورودی و خروجی شهرها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به سفر خود به منطقه آزاد ارس و جلفا، گفت: جلفا پیشانی آذربایجان و کشور بوده و با توجه به موقعیت این منطقه و همسایگی آن با کشورهای همسایه می‌توان به راحتی در این منطقه تولید ثروت کرد.